![]() |
Sv: Resa till Grekland 2011
Har bokat två resor till Aten en på 1 vecka 28/5-4/6 och en på 4 veckor 9/7-6/8. Det är klart så blir det en Olivplockarresa i november :D
Lolis |
Citat:
Lissi |
Konstigt nog har jag inte börjat fundera på saken alls ännu:eek::) Känns som att jag kom ju hem nyss och nu när man inte måste passa in massa semesterveckor utan är friare så kan man bestämma sig när man får lust:rolleyes:
Lite börjar det nog dra i Kalymnostarmen:D Riittabye_bye |
Ja, lugnet vilar över årets Greklandsbehov - eller nåt! :)
En flygstol t&r för mig själv över påsklovet till Kreta. :) Två flygstolar t&r till Aten 22/6-6/7 för maken o mig. :) :) På hösten går det lättare för mig att inte åka till Grekland.:cool: Ha de' bye_bye Sheila |
Bokade tidigt (oktober eller november) eftersom vi är så många som ska åka denna gång - 13 vuxna och 6 barn till Naxos månadsskiftet maj/juni!
|
Bokat resa till sept/okt nästa år. Bra pris med Apollo till Samos och hem från Kos med SAS/Olympic Airways. Hoppas också på ö-luff i Kykladerna till försommaren!
Anne |
Citat:
Men iår blir det nog ingen resa ialla fall pga personliga orsaker, men nästa år så ska jag iväg har jag bestämt. "om gud vill o bröten håller" som min pappa jämt sa flabb_flab Men det låter underbart för er som ska iväg, hoppas få läsa lite resebrev från er. Irene |
Jaha! Då har man prickat i för att man BOR i Grekland! En härlig känsla! :D
Däremot kan jag väl inte pricka i att jag faktiskt ska resa fortsättningsvis i övärlden, för tråden heter ju "Resa TILL Grekland"..och där är jag ju redan!:rolleyes: Petitesser helt klart! flabb_flab Yanna |
Det ser nu ut som att jag trots allt kommer ner till Kreta detta året.. till Rethymno.. _B-anana
|
Citat:
Yanna |
Jag har ju redan fyllt i att jag ska boka senare ;), och nu är det gjort _B-anana.
Endast flyg tor från Kalmar till Chania, 4996:- för två :cool:. Gick inte att motstå, när man slipper problemet med resa till flyget. Planen är att ha en hyrbil vänta på flygplatsen, och utforska östra + södra delarna. E-guide är beställd Ang_elx. Rethymnon är jag också sugen på, efter ett dagsbesök senast vi var på Kreta. bye_byeAbi |
Ja nog ska vi iväg till Grekland. För vår det blir det Kreta på försäsong. Åker sista april och är där en vecka. Bokat o klart. :)
Har redan börjat tänka vidare till hösten - får spara pengar och dra iväg med en väninna troligen med varsit barn! Låter lockande... ska förbereda resesällskapet. Ang_elx klapp_klap / Jenny |
Jodå, vi ska åka naturligtvis men i likhet med förra året har jag faktiskt väntat lite med att boka. Önskad rutt är Astypalea, Amorgos, Patmos och Ikaria som slutdestination (så klart :)) men det blir kanske någon ö till. Det hela beror på hur och när färjorna går.
Sedan var vi ju på Skiathos i början av augusti och blev väldigt förtjusta. Mitt tidigare mantra har varit "aldrig Grekland i augusti" men man är väl inte bättre än att man kan ändra sig :D. Skall vi återvända till Skiathos igen blir det nog en egen (rest)resa istället för på en båtluff. Och det väntar förmodligen en kursvecka på Rhodos i september också men det är inte heller klart. Så minst en - kanske tre Greklandsresor 2011! Och mycket jobb däremellan... Celbe |
Ja, jag ska till Grekland_B-anana. I maj blir det en vecka på Kreta och i augusti kör jag favorit i repris - nämligen Skiathos;)
K |
Siktar på två resor under våren, en "affärsresa" till Kreta i April och en semester resa till Rhodos + omgivande öar i Maj/Juni. 2 veckor båda resorna. Han vi tur på första resan så blir det en tur till Kreta på hösten också.
|
Vår resa går till Kreta och Agia Marina, det blir hela tre veckor juni-juli. Resan bokade vi i nov och så fick pojkarna det som julklapp. Nu har vi hela våren på oss att planera och drömma._B-anana
|
Mmmm, bokat Haris i Paleochora 20/8-3/9 därefter en vecka utanför Hersonissos, Palatia Village en vecka..flygstolar Apollo.:)
|
Har inte bokat än men vår plan är att resa till Santorini runt den 27e Juni,stanna 2-3 nätter och därefter åka till Amorgos för första gången. Efter 4-5 nätter på Amorgos blir det Kreta och Rethymno i 3-4 veckor med utflykter till södra sidan och övernattningar i Loutro och Elafonissi, eventuellt Paleochora! Nu rullar det på och snart är våren och sommaren här!flabb_flab
|
Citat:
|
Vi har bokat 2 veckor i maj. Göteborg - Samos för vidare resa först en vecka på Ikaria och sedan en vecka på Fourni. Första resan till dessa öar. flabb_flab
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:00. |