Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Lipsi (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=138)
-   -   LIPSI (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32708)

Smultron 2013-02-28 21:52

Re: Sv: LIPSI

Citat:

Ursprungligen postat av Ia (Inlägg 298660)
Det var nok lurt ;) På profilen min finnes et bilde tatt fra balkongen... Frappe`n bestiller jeg naturligvis hos vertinnen nede (praktisk) , deilig når man kommer hjem fra stranden og kunne nyte på sin egen balkong :)

Balkongen och utsikten ser riktigt härlig ut! Nu blev längtan till sommaren och Lipsi plötsligt ännu starkare.klapp_klap

Netwolf 2013-02-28 21:58

Sv: LIPSI

Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 298646)
Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, den platsen heter Lipsi, dit vill jag aldrig mer...

Näru, det är ju Boden... ;)

Monica C 2013-02-28 22:23

Näru Netwolf där har du fel.I BODEN SKINER SOLEN!!!Det där är bara gammalt elakt förtal:D
Och lika fel har du Arne.Solen har lyst på oss alla gånger vi varit på kära goa Lipsi.
Monica som bor i Boden:)

Netwolf 2013-03-01 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av Monica C (Inlägg 298682)
Näru Netwolf där har du fel.I BODEN SKINER SOLEN!!!Det där är bara gammalt elakt förtal:D
Och lika fel har du Arne.Solen har lyst på oss alla gånger vi varit på kära goa Lipsi.
Monica som bor i Boden:)

Jomenvisst, är det Boden. Googla bara på "Det finns en plats på jorden..." :D;)

Skämt åsido. Strofen är så välkänd att det är konstigt att inte Bodens kommun slagit mynt av det. Herregud, rena straffsparken!

/Netwolf

Smultron 2013-06-27 20:38

Har nu bott på Poseidon snart en vecka och kan bara säga att jag är mycket nöjd med mitt val. Kan absolut tänka mig att bo här igen. Fina studios med bra wi-fi och fantastisk utsikt över hamnen mm och dessutom trevliga ägare. Studion som tidigare hade sidobalkong har nu fått en tillbygd balkong mot framsidan så nu har alla balkong mot framsidan och vattnet!:-)

Kalimera 2013-06-28 16:09

Det mesta är sig likt på Lipsi antar jag.

Lamaya 2013-06-29 15:33

Jag är första gången på Lipsi och jag stortrivs.
Det är lugnt och skönt och ett riktigt bra boende en stor studio med en rejäl balkong med utsikt mot hamnen. Vi har gjort promenader i det vackra lanskapet och ätit riktigt god mat. Vad sägs om kyckling i en sås med bl.a. Aprikoser.

/Lena

kari 2013-06-29 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Lamaya (Inlägg 308320)
Jag är första gången på Lipsi och jag stortrivs.
Det är lugnt och skönt och ett riktigt bra boende en stor studio med en rejäl balkong med utsikt mot hamnen. Vi har gjort promenader i det vackra lanskapet och ätit riktigt god mat. Vad sägs om kyckling i en sås med bl.a. Aprikoser.

/Lena

Deilig å besøke et sted/ en øy for første gang og få alle forventninger innfridd
- og Lipsi er herlig :D

Var det kanskje på "La Nave" dere fikk kylling med aprikoser ?
- jeg har deilige matminner derfra :p

Fortsatt God Ferie bye_bye

Smultron 2013-06-29 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 308210)
Det mesta är sig likt på Lipsi antar jag.

Ja, det är precis lika härligt lugnt och mysigt som det brukar vara . Inga större förändringar sen förra året, förutom de nya studios som byggs bredvid Poseidon. Tavernaägarna m fl är nog fortfarande lite oroliga för hur den här säsongen ska bli, eftersom högsäsongen ännu inte kommit igång, men jag hoppas verkligen att det blir ett bra år för dem!:)

Kul att höra att ni trivs så bra på Lipsi, Lena! vilka studios bor ni i?

Lamaya 2013-06-29 21:45

Citat:

Kul att höra att ni trivs så bra på Lipsi, Lena! vilka studios bor ni i?
Hej Smultron!

Vi bor också på Poseidon :)och trivs förträffligt.
På måndag flyttar vi till ett annat boende en studio nära bytorget med takterass.

/ Lena

Lamaya 2013-06-29 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 308330)
Deilig å besøke et sted/ en øy for første gang og få alle forventninger innfridd
- og Lipsi er herlig :D

Var det kanskje på "La Nave" dere fikk kylling med aprikoser ?
- jeg har deilige matminner derfra :p

Fortsatt God Ferie bye_bye

Hej Kari!

Restaurangen vi åt på heter Manolis och ligger uppe i byn nära den stora kyrkan. Vi var där ikväll också och då åt vi en god rätt med fläskkött i senapsås. Kocken som har röda kockkläder och visade in oss i köket. Där fans en variation av rätter att välja på.
Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den.

Hälsningar Lena

kari 2013-06-30 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lamaya (Inlägg 308351)
Hej Kari!

Restaurangen vi åt på heter Manolis och ligger uppe i byn nära den stora kyrkan. Vi var där ikväll också och då åt vi en god rätt med fläskkött i senapsås. Kocken som har röda kockkläder och visade in oss i köket. Där fans en variation av rätter att välja på.
Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den.Hälsningar Lena

Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena :)
Her er et par bilder jeg tok i 2007:

http://i47.photobucket.com/albums/f1...ps392a0b5d.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f1...ps7757bb06.jpg

Kalimera 2013-06-30 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Smultron (Inlägg 308331)
Ja, det är precis lika härligt lugnt och mysigt som det brukar vara . Inga större förändringar sen förra året

Det låter bra det. :)

Monica C 2013-06-30 17:40

klapp_klap:)
Monica:)

Lamaya 2013-06-30 21:12

[QUOTE=kari;308355]Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena :)

Ja, jag tror att de har bytt namn, dina bilder stämmer med den restaurang som nu kallar sig Manolis.
Kocken är definitivt samma som nu som då. :)

/Lena

kari 2013-07-01 12:19

[QUOTE=Lamaya;308439]
Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 308355)
Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena :)

Ja, jag tror att de har bytt namn, dina bilder stämmer med den restaurang som nu kallar sig Manolis.
Kocken är definitivt samma som nu som då. :) /Lena

:)

evamaggan 2013-07-12 21:31

Ostria, nya studios nere vid färjeläget.
Jättefina, men ett d--a oväsen från baren direkt under (fram till 02 på natten)

----------
Undrar om någon bott på Ostria studios i år och som vet ifall musiken m m pågår för fullt även i år? Vi har bokat rum och blir nu mycket tveksamma?

/Eva L

RUJO 2013-07-31 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lamaya (Inlägg 308351)
Hej Kari!

Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den.

Hälsningar Lena

MM
ja visst är Manolis ett härligt ställe. Nu är vi snart där igen för 5:e året i rad.
Har Manolis fått igång sin nya restaurant bakom postkonthttp://Fotonoret?

RUJO 2013-07-31 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av evamaggan (Inlägg 309497)
Ostria, nya studios nere vid färjeläget.
Jättefina, men ett d--a oväsen från baren direkt under (fram till 02 på natten)

----------
Undrar om någon bott på Ostria studios i år och som vet ifall musiken m m pågår för fullt även i år? Vi har bokat rum och blir nu mycket tveksamma?

/Eva L

Vi avstår att bo där i år eftersom musiken höll på och väsnades varje
kväll/natt förra året. I år har jag bokat på Poseidon.

evamaggan 2013-08-20 21:06

Sv: Re: LIPSI

Hotellet jämte Poseidon är fortfarande inte färdigt, men det stör inte alls utsikten från Poseidon, ej heller från rummet på gaveln. Tyvärr hade Poseidon inte längre någon taverna. Dom hade byggt om och har nu ytterligare två studios i markplanet, mycket rymliga och fina och med stora terasser samt att det var havsutsikt även från dessa studios. Ägarens dotter pratar mycket bra engelska och alla är mycket hjälpsamma och vänliga. Vi bodde på Ostria och det var bara en kväll (lördag) som det spelades till kl 02.00 , som tur var.

Lipsi var sig likt, alltså helt perfekt och underbart. Framför allt ouzeriorna !!

Hälsn E o C

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.