![]() |
Sv: Dåliga nyheter för hundarna på Kreta
Jag hörde senast på Amorgos en tavernaägare som beklagade sig över att vi turister matar katterna vid bordet, pga detta så svälter många katter och dör under vinterhalvåret då tillgången till mat inte är lika stor... hur söta och gulliga dom än är så vill ju inte många ha dem tiggandes vid bordet när man ska äta!
Såg en del tavernaägare som matade "sina" katter utanför tavernan, tex på Capetain Dimos taverna i Katapola även på andra ställen såg jag detta! Det är ju kanonbra!.. :) Bättre som sagt om vi stödjer djurrättsorganisationer på plats (som Thira nämnde)än att mata vid bordet. Sunny(som älskar katter men inte gärna matar dem vid tavernorna) |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Öbor som är så rädda att katterna ska bli bortskämda med mat borde försöka göra något åt sophanteringen istället. Min bild är att soptunnorna, som ofta står öppna och med en massa lösa sopor omkring, är katternas främsta födokälla. |
En av poängerna med TNR - trap, neuter, return (fånga in, kastrera, släppa ut) - är att en eller ett par TNR-katter kan försvara sitt revir mot strykarkatter. Man vinner så mycket på det - de håller fritt från möss, de producerar inte en massa ungar och de kör bort andra katter. Om jag bodde i Grekland skulle jag därför vilja kastrera ett par katter, göra dem till huskatter och se vad de gjorde med kattsituationen.
|
Det har kommit in några anonyma donationer.
Tusen tack till de som donerat. Vovvarna tackar :) Det är enbart de donationer som kommer in via det svenska Swedbankkontot vi kan se. Clearingnummer: 83279 Kontonummer: 9349415241 Deia bye_bye https://www.facebook.com/hundarkreta?ref=bookmarks |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32. |