Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Peloponnesos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Powerwalking Kardamilli (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39702)

Lissi 2016-02-13 16:00

Sv: Powerwalking Kardamilli

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 381863)
Vi har ikke kjørt, men på et nettsted leste jeg at turen tar
Ca 3 1/2 time fra Athen Airport til Kardamili.
- "fram og tilbake er vel like langt" så :)
Ingen tvil om at det er strekningen Kardamili - Kalamata som tar fhv lengst tid,
veien mellom Flyplassen og Kalamata er jo veldig fin /rask!

Avstand Athen - Kardamili 300 km, er ikke sikker på om det er fra flyplassen :confused: - Kalamata - Kardamili er ca 35km:)

Superbra! Sista natten på marsresan innan vi ska lämna bilen kl 13 på flygplatsen den 20 mars är obokad och jag tänkte att vi åker på morgonen från Pylos till Kardamili och "chansar" på att Stella Rooms har ledigt rum, så får även Claes njuta av Kardamili en natt..och Panagiotis och Stella får se vem jag är innan majresan ;) Så kör vi nonstop kl 8 till Atens flygplats..... Det kanske vore kul!

Lissi - som längtar till 7 mars!!!

kari 2016-02-13 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 381868)
Superbra! Sista natten på marsresan innan vi ska lämna bilen kl 13 på flygplatsen den 20 mars är obokad och jag tänkte att vi åker på morgonen från Pylos till Kardamili och "chansar" på att Stella Rooms har ledigt rum, så får även Claes njuta av Kardamili en natt..och Panagiotis och Stella får se vem jag är innan majresan ;) Så kör vi nonstop kl 8 till Atens flygplats..... Det kanske vore kul!

Lissi - som längtar till 7 mars!!!

Litt lang omvei, men mulig er det jo :D

Lissi 2016-02-13 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 381873)
Litt lang omvei, men mulig er det jo :D

Vem har sagt att man ska köra raka vägen? Men det kan lika gärna bli Tripoli eller Loutro......Jag bara spånar lite!!!:D:D

Lissi

Thira 2016-02-14 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 381866)
Ja, du går inn på hotellområdet.
- fortsett mot, og forbi, hotellvillaene, gå nedover og mot venstre så kommer du inn på stien:)
Jeg kan ikke gi deg noen bedre forklaring, men tror ikke du kan gå feil:)
- har ikke tatt noen bilder som viser hvor du skal gå før disse

http://i47.photobucket.com/albums/f1...pslea1kfkq.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f1...psp3bafivx.jpg

Åh och åh och åhhhhh! SÅ FINT!
Tack Kari för vägbeskrivning och tack också för alla fina toppentips du ger generellt om Kardamyli. Tre månader kvar tills jag är i där igen. Hur ska jag klara det? ;)

Thira 2016-02-14 09:02

Kan man även gå vidare denna "innerväg" till Foneas?

Frappe 2016-02-14 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 381857)
Bor ni nere vid stranden då?

Vi bor här! http://www.kalamitsi-hotel.gr/gr/hotel.html

Frappe 2016-02-14 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 381859)
En liten fråga? Hur lång tid kan det ta att köra med bil från Kardamili till Atens flygplats?

Nån som vet?

Lissi

Det tar exakt 3.15:)

Lissi 2016-02-14 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 381912)
Det tar exakt 3.15:)

BRA!!

Vi får se hur vi gör...Vi kanske stannar nån helt annan stans men det är bra med många alternativ....Vi har ju en natt på oss mellan Pylos och Aten så Kardamili är ju som sagt inte direkt raka spåret ;)

Det ska sen i maj bli helt underbart med alla vandringar i Kardamili!

...och framöver blir det att växla mellan Peloponnesos - Tinos- Aten- Thesssaloniki och Kreta. Några nya öar kommer det sannolikt inte att bli...Nöjer mig med alla 30-tal öar jag varit på och hittills oftast aldrig återvänt till - ett undantag dock, KALYMNOS ska få återbesök.

Lissi

kari 2016-02-14 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 381911)

Da bor du fint og i vakre omgivelser :D

- for oss er det "et alternativ" pga av kostnaden..., men vi elsker jo vår Stella og beliggenheten/utsikten der, hvor vi bor for en tredjedel av prisen på "Kalamitsi" :)

Jeg har kanskje vært sløv :confused:
- har ikke fått med meg tidligere at du og bruker å reise til Kardamili, Frappefb_gilla

kari 2016-02-14 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 381916)
BRA!!

Vi får se hur vi gör...Vi kanske stannar nån helt annan stans men det är bra med många alternativ....Vi har ju en natt på oss mellan Pylos och Aten så Kardamili är ju som sagt inte direkt raka spåret ;)

Lissi

Om dere vil reise "via Kardamili" til Athen Flyplass, Lissi, ville jeg ( kanskje ikke du ;)) besøke Pylos før Koroni:)
Bare et forslag om hotellene kan ombookes da bye_bye

kari 2016-02-14 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Thira (Inlägg 381909)
Kan man även gå vidare denna "innerväg" till Foneas?

Det vet jeg ikke, Thira, skal spørre Panagiotis når vi kommer ned
- det var han som fortalte oss om denne veien til Kalamitsistranden:)

kari 2016-02-14 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Thira (Inlägg 381907)
Åh och åh och åhhhhh! SÅ FINT!
Tack Kari för vägbeskrivning och tack också för alla fina toppentips du ger generellt om Kardamyli. Tre månader kvar tills jag är i där igen. Hur ska jag klara det? ;)

fb_gilla

Lissi 2016-02-14 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 381920)
Om dere vil reise "via Kardamili" til Athen Flyplass, Lissi, ville jeg ( kanskje ikke du ;)) besøke Pylos før Koroni:)
Bare et forslag om hotellene kan ombookes da bye_bye

Nä nu orkar jag inte hålla på och boka om igen, har ju fått bokat om allt redan då Claes ville med och jag bara hade singelrum bokat. ;) Då blir det Tripoli eller Loutraki som stop ....eller nån annan by efter vägen....

Lissi

Frappe 2016-02-14 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 381919)

- for oss er det "et alternativ" pga av kostnaden..., men vi elsker jo vår Stella og beliggenheten/utsikten der, hvor vi bor for en tredjedel av prisen på "Kalamitsi" :)

Jeg har kanskje vært sløv :confused:
- har ikke fått med meg tidligere at du og bruker å reise til Kardamili, Frappefb_gilla

Har varit i Kardamili otaligt gånger sen 1997:) Förr bodde vi på Palataki men bytte för ca 10 år sen till Kalamitsi och där trivs vi! Det är något speciellt med Kardamili en by man vill återvända till gång på gång!

Camilla

kari 2016-02-14 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 381923)
Nä nu orkar jag inte hålla på och boka om igen, har ju fått bokat om allt redan då Claes ville med och jag bara hade singelrum bokat. ;)
Lissi

D e t har jeg stor forståelse for, Lissi :)

kari 2016-02-14 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 381929)
Har varit i Kardamili otaligt gånger sen 1997:) Förr bodde vi på Palataki men bytte för ca 10 år sen till Kalamitsi och där trivs vi! Det är något speciellt med Kardamili en by man vill återvända till gång på gång!Camilla

Da er du virkelig en återvendare/KardamiliVeteran, Frappe:D
Det finnes uendelig mange fine plasser på P/i Hellas, men at Kardamili er spesiell og virkelig har sjel, er sikkert!
Vi var der første gang våren 2003 :D

kari 2016-02-14 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 381919)

_

IKKE et alternativ skulle det selvsagt være :o

Thira 2016-02-14 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 381929)
Det är något speciellt med Kardamili en by man vill återvända till gång på gång!

Camilla

fb_gilla

Visst är det Camilla. Vad roligt, först det där med Aten (du vet vad jag menar tror jag?) och så en gemensam kärlek till Kardamili. Kardamili är omöjligt att inte älska.

Kalimera 2016-02-16 07:17

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 381911)

Aha, ni bor där! Det ser verkligen ut som ett ställe jag vill bo på. Omgivningarna är otroligt vackra! klapp_klap

anneli56 2016-02-16 08:10

Kardamyli är mysigt:)
För mig låter det lite avigt att köra till Kardamyli från Pylos om ni ska till Aten sedan nästa morgon.
Jag skulle uppskatta körtiden Kardamyli-Atens flygplats till mellan 3 1/2 -4 timmar,beroende på vilken dag och tid man kör.Just Kardamyli till Kalamata vägen kan ta tid,sedan är det bara tuta och köra på motorvägen:D

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.