![]() |
Sv: Solnedgångsbilder
Citat:
Bildminnet verkar för övrigt ha blivit bättre synkront med att namnminnet blivit allt sämre :eek: |
Citat:
bye_bye Abi |
Sv: Jobbigt kolla solned- uppgångar!!
Etter å ha sett på disse utrolig flotte bildene, vil man plutselig tilbake til Kykladene... Lenge siden.
|
Jag tycker också att man borde markera bilderna som är nya. Det är för jobbigt och gå genom alla för att leta efter nya:o
Riittabye_bye |
Sv: Solned- uppgångar/sammanslagen tråd
Tom har skickat in en månuppgångsbild som är fantastisk! Kul idé med månuppgångar. Tack Tom! Om någon av er har egna månuppgångsbilder får ni gärna skicka in dem.
Sidan om nedångar och uppgångar ska nu göras om så att det blir lättare att se när det kommit nya bilder. Månuppgångar får då en egen sida. Hur det är med månnedgångar vet jag inte. Syns dem? Bidrar med en solnedgångsbild från en magisk kväll i Katapola på Amorgos där både himmel och hav har färgats av solens nedgång. Det var en synnerligen vacker kväll. http://www.kalimera.nu/bilder/forum/forum_06.jpg |
Jag har bara tagit 1 månuppgång och den blev inte så speciellt lyckad :( :rolleyes: . Se Bildgåta 146.
Får försöka att ha kameran stilla nästa gång ;) . Härlig bild Janne. Barbro :) |
Kattbilder
På tal om de ständiga diskussionerna om kattbilder; det kanske skulle vara en bra idé att ha en avdelning för kattbilder på samma sätt som solupp/nedgångsbilder, alltså att man får skicka in sina bästa kattbilder!
För hur det än är så är de ju en betydelsefull del av Grekland för de flesta besökare där - och många har säkert härliga kattbilder att visa (ja förmodligen fler än soluppgångsbilder). Bara en tanke så här på kvällskvisten... Kan det va nåt Janne? |
Sv: Kattbilder
Citat:
I och för sig spelar det kanske ingen roll, det borde ju gå att ha en kattsida på Kalimera och ändå köra en tävling. Om det nu skulle bli aktuellt. |
Citat:
|
Men en möjlighet att skicka in kattbilder när som helst kommer vi kanske ifrån diskussionerna om en egen klass för kattbilder i tävlingen. Och kanske även minskar antalet kattbilder i tävlingen. Det var lite av min tanke med förslaget. För kattbilderna är ju verkligen värda att ses!
|
Ett exempel på ett problem som skulle uppstå vid en kattklass i tävlingen:
http://i17.photobucket.com/albums/b7...430_img025.jpg Den här bilden tävlade jag med ett år, i klassen Typiskt Grekland. Om det funnits en kattklass, skulle den tävlat där i stället då? Vem skulle avgöra det, Janne? Eller den som skickar in bilden? Katten är inte central i bilden men ändå nödvändig, utan den hade det varit en helt död markyta och ryggen på en tant som enda levande inslag. En kattklass skulle leda till rätt krångliga överväganden så länge katter är ett så vanligt inslag i Grekland, gissar jag. |
Sidorna om upp och nedgångar är nu omgjorda. Datum står på senast inlagda. Ska fundera på katterna. Troligen blir det en kattsida också inom kort. Mjau. :)
|
Citat:
|
Jaa kändes jättebra nu Tack snälla Janne !!!!
|
Citat:
Lissi - som visserligen tävlat med kattbild,men de är rätt sällsynta bland våra foton... |
Trevligt med månbilderna. Visst har det funnits en bakgrundsbild på Kalimera med en hamn i månsken som var väldigt vacker. Jättebra med uppdelningen.
Jag gillar verkligen bilderna. Eva |
Nu är det lätt och se:) Tack Janne:)
Riittabye_bye |
Perfekt, nu går det lätta att hitta och det går lätt att se vilka som är nya. Själv har jag mycket foton på grekiska dörrar, kan aldrig få nog känns det som. Jag skulle gärna vilja se en dörrbildsida flabb_flab
|
Citat:
|
Citat:
Eva |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:34. |