Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Solned- uppgångar/sammanslagen tråd (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6886)

Elisabet 2006-11-19 10:24

Sv: Solnedgångsbilder

Citat:

Ursprungligen postat av PO (Inlägg 66102)
Telendos börjar bli lite för känd tror jag

Jag har ju inte varit där, men den där siluetten har fastnat i minnet.

Bildminnet verkar för övrigt ha blivit bättre synkront med att namnminnet blivit allt sämre :eek:

Abi 2006-11-19 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 66082)
Om jag får önska nåt när det gäller solned- och uppgångsbilderna så är det att det skulle stå NY på de bilder som tillkommer. Då kanske man skulle se dem.

Det håller jag med om. GRATTIS på namnsdagen förresten_B-anana.

bye_bye Abi

malou 2006-11-20 19:03

Sv: Jobbigt kolla solned- uppgångar!!

Etter å ha sett på disse utrolig flotte bildene, vil man plutselig tilbake til Kykladene... Lenge siden.

Riitta 2006-11-20 21:41

Jag tycker också att man borde markera bilderna som är nya. Det är för jobbigt och gå genom alla för att leta efter nya:o

Riittabye_bye

Kalimera 2006-11-26 11:32

Sv: Solned- uppgångar/sammanslagen tråd

Tom har skickat in en månuppgångsbild som är fantastisk! Kul idé med månuppgångar. Tack Tom! Om någon av er har egna månuppgångsbilder får ni gärna skicka in dem.

Sidan om nedångar och uppgångar ska nu göras om så att det blir lättare att se när det kommit nya bilder. Månuppgångar får då en egen sida. Hur det är med månnedgångar vet jag inte. Syns dem?

Bidrar med en solnedgångsbild från en magisk kväll i Katapola på Amorgos där både himmel och hav har färgats av solens nedgång. Det var en synnerligen vacker kväll.

http://www.kalimera.nu/bilder/forum/forum_06.jpg

babsan 2006-11-26 12:23

Jag har bara tagit 1 månuppgång och den blev inte så speciellt lyckad :( :rolleyes: . Se Bildgåta 146.
Får försöka att ha kameran stilla nästa gång ;) .

Härlig bild Janne.

Barbro :)

Elisabet 2006-11-26 22:34

Kattbilder

På tal om de ständiga diskussionerna om kattbilder; det kanske skulle vara en bra idé att ha en avdelning för kattbilder på samma sätt som solupp/nedgångsbilder, alltså att man får skicka in sina bästa kattbilder!

För hur det än är så är de ju en betydelsefull del av Grekland för de flesta besökare där - och många har säkert härliga kattbilder att visa (ja förmodligen fler än soluppgångsbilder).

Bara en tanke så här på kvällskvisten... Kan det va nåt Janne?

Kalimera 2006-11-28 09:50

Sv: Kattbilder

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 66845)
På tal om de ständiga diskussionerna om kattbilder; det kanske skulle vara en bra idé att ha en avdelning för kattbilder på samma sätt som solupp/nedgångsbilder, alltså att man får skicka in sina bästa kattbilder!

Kattbilder är en många kommande saker som finns på min långa lista över framtida (eventuella) nyheter på Kalimera. Ni skulle se listan! Varför jag tvekat att börja med en kattbildsida är om vi skulle ha med katter i en kommande fototävling. Något jag varit tveksam till länge, men som många gärna vill ha. Jag är inte hundra på att de går att tävla med kattbilder, kanske blir det en skönhetstävling och inte en bildtävling.

I och för sig spelar det kanske ingen roll, det borde ju gå att ha en kattsida på Kalimera och ändå köra en tävling. Om det nu skulle bli aktuellt.

inkfish 2006-11-28 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 67003)
Jag är inte hundra på att de går att tävla med kattbilder, kanske blir det en skönhetstävling och inte en bildtävling.

Håller med. En bild måste kunna vara en bra bild även om det förekommer en katt i bilden. Det är ju ingen kattävling vi har:o

Elisabet 2006-11-28 11:20

Men en möjlighet att skicka in kattbilder när som helst kommer vi kanske ifrån diskussionerna om en egen klass för kattbilder i tävlingen. Och kanske även minskar antalet kattbilder i tävlingen. Det var lite av min tanke med förslaget. För kattbilderna är ju verkligen värda att ses!

inkfish 2006-11-28 11:34

Ett exempel på ett problem som skulle uppstå vid en kattklass i tävlingen:

http://i17.photobucket.com/albums/b7...430_img025.jpg

Den här bilden tävlade jag med ett år, i klassen Typiskt Grekland. Om det funnits en kattklass, skulle den tävlat där i stället då? Vem skulle avgöra det, Janne? Eller den som skickar in bilden?

Katten är inte central i bilden men ändå nödvändig, utan den hade det varit en helt död markyta och ryggen på en tant som enda levande inslag.

En kattklass skulle leda till rätt krångliga överväganden så länge katter är ett så vanligt inslag i Grekland, gissar jag.

Kalimera 2006-11-28 13:47

Sidorna om upp och nedgångar är nu omgjorda. Datum står på senast inlagda. Ska fundera på katterna. Troligen blir det en kattsida också inom kort. Mjau. :)

Elisabet 2006-11-28 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 67032)
Sidorna om upp och nedgångar är nu omgjorda.

Snyggt jobbat!! Nu blev det ju riktigt trevligt att titta på dem :)

ciakoohler 2006-11-28 14:26

Jaa kändes jättebra nu Tack snälla Janne !!!!

Lissi 2006-11-28 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 67032)
Troligen blir det en kattsida också inom kort. Mjau. :)

Håller servern för det???:D Ang_elx

Lissi - som visserligen tävlat med kattbild,men de är rätt sällsynta bland våra foton...

Eva L 2006-11-28 15:47

Trevligt med månbilderna. Visst har det funnits en bakgrundsbild på Kalimera med en hamn i månsken som var väldigt vacker. Jättebra med uppdelningen.
Jag gillar verkligen bilderna.

Eva

Riitta 2006-11-28 19:00

Nu är det lätt och se:) Tack Janne:)

Riittabye_bye

hasa 2006-11-28 21:43

Perfekt, nu går det lätta att hitta och det går lätt att se vilka som är nya. Själv har jag mycket foton på grekiska dörrar, kan aldrig få nog känns det som. Jag skulle gärna vilja se en dörrbildsida flabb_flab

Kalimera 2006-11-29 07:20

Citat:

Ursprungligen postat av hasa (Inlägg 67083)
Jag skulle gärna vilja se en dörrbildsida flabb_flab

Varför inte. Jag lägger det på minnet hasa!

Eva L 2006-11-29 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 67105)
Varför inte. Jag lägger det på minnet hasa!

En dörrbildsida kanske lockar dottern tillbaka till kalimera. Vill minnas att hon har ett helt album fullt med dörrbilder den första tagen när hon var ganska liten och minst 50 Rhodos dörrar finns nog i hennes gömmor samt naturligtvis bilder på dörrar från många andra ställen. Minns en rar farbror i en liten by på Naxos som undrarde om ha inte kunde få vara med för att piffa upp dörren lite. Sen fick jag fota honom och dottern.:)

Eva

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:34.