Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Musik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Varsågoda (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32431)

lakis5 2026-05-29 16:02

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lasse F (Inlägg 466921)
fb_gilla

klapp_klap

lakis5 2026-05-29 16:18

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av lakis5 (Inlägg 466920)

Artisterna heter Panos Pinas & Stazi Meli
Ingen aning vilka dom är men sjunga kan dom.

lakis5 2026-06-05 20:19

Sv: Varsågoda
 
Ploutarhos sjunger gamla låtar med sin son och dotter
https://youtu.be/cISMtoGMBaQ

Getpinglan 2026-06-06 08:18

Sv: Varsågoda
 
Tack snälla för detta! Vilken stolt farsa Ploutarchos är!

Väldigt familjärt för övrigt också, och dessa gamla fina grekiska sånger live i tavernamiljö.

lakis5 2026-06-06 09:16

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av Getpinglan (Inlägg 466994)
Tack snälla för detta! Vilken stolt farsa Ploutarchos är!

Väldigt familjärt för övrigt också, och dessa gamla fina grekiska sånger live i tavernamiljö.

Det var så lite så :)

Getpinglan 2026-06-06 10:52

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av lakis5 (Inlägg 466997)
Det var så lite så :)

Det var en fin start på nationaldagsfirandet, vi hörde hela konserten en timme och 20 min! (Jag antar att de firar grekisk påsk 2026 på mysiga tavernan, men maten verkar orörd... :) )

Tänkte lite på Ploutarchos och hur mycket man lyssnat på honom genom åren. Eller rättare sagt hört hans röst när man är i Grekland, den är så distinkt och skiljer sig från de andra som sjunger i samma stil. Läste att han (som kommer från enkla förhållanden) har hela fem barn med frun som han varit gift med i 34 år. Bra jobbat.

Slutnumret: To kallitero paidi, som alla är så glada över, får mig att undra om det inte är resten av familjen som är där i bakgrunden. ;) Vem är bäst?

Kul! Tack Lakis . (Vilken låt tycker du är bäst i hela Ploutarchos den äldres låtkatalog, eller vilken är Ploutarchos största låt?)

lakis5 2026-06-06 15:26

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av Getpinglan (Inlägg 466998)
Det var en fin start på nationaldagsfirandet, vi hörde hela konserten en timme och 20 min! (Jag antar att de firar grekisk påsk 2026 på mysiga tavernan, men maten verkar orörd... :) )

Tänkte lite på Ploutarchos och hur mycket man lyssnat på honom genom åren. Eller rättare sagt hört hans röst när man är i Grekland, den är så distinkt och skiljer sig från de andra som sjunger i samma stil. Läste att han (som kommer från enkla förhållanden) har hela fem barn med frun som han varit gift med i 34 år. Bra jobbat.

Slutnumret: To kallitero paidi, som alla är så glada över, får mig att undra om det inte är resten av familjen som är där i bakgrunden. ;) Vem är bäst?

Kul! Tack Lakis . (Vilken låt tycker du är bäst i hela Ploutarchos den äldres låtkatalog, eller vilken är Ploutarchos största låt?)

Jo du det är jätte svårt att svara på, en låt som jag hade fastnat för för några år sen heter [Se efxaristo] jag tror att jag har länkat det här på sidan för några månader sen tror jag, men här kommer den igen.https://youtu.be/s8v0CURcrro

lakis5 2026-06-06 16:30

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av lakis5 (Inlägg 467000)
Jo du det är jätte svårt att svara på, en låt som jag hade fastnat för för några år sen heter [Se efxaristo] jag tror att jag har länkat det här på sidan för några månader sen tror jag, men här kommer den igen.https://youtu.be/s8v0CURcrro

Det ska vara [Se efharisto]

Getpinglan 2026-06-06 16:49

Sv: Varsågoda
 
Jättefin, även den låten där han sitter och väntar i telefon.
Se euxaristo : kul med salsa/balkanblås-inslaget. Bra ös!
:)
Jag fick upp öronen för honom i "Ax koritsi mou". Hela CD:n Mikres fotografies gick varm. Men det var då. Det med cd:s. Nu behöver man ju inte lyssna så mycket enbart på en artist i taget när Spotify finns.

Lyssnade i samma veva mycket på Notis också, innan han blev persona non grata pga sina politiska sympatier. Men han har väl pudlat och kommit in från kylan och sjunger igen. Men inte som då. Det var också en stor röst. 🦅

lakis5 2026-06-06 16:59

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av Getpinglan (Inlägg 467002)
Jättefin, även den låten där han sitter och väntar i telefon.
Se euxaristo : kul med salsa/balkanblås-inslaget. Bra ös!
:)
Jag fick upp öronen för honom i "Ax koritsi mou". Hela CD:n Mikres fotografies gick varm. Men det var då. Det med cd:s. Nu behöver man ju inte lyssna så mycket enbart på en artist i taget när Spotify finns.

Lyssnade i samma veva mycket på Notis också, innan han blev persona non grata pga sina politiska sympatier. Men han har väl pudlat och kommit in från kylan och sjunger igen. Men inte som då. Det var också en stor röst. 🦅

En stor röst ja men en hemsk människa.Jag har slutat lyssna på han sen flera år tillbaka jag tål inte rasister.

Getpinglan 2026-06-06 17:08

Sv: Varsågoda
 
Citat:

Ursprungligen postat av lakis5 (Inlägg 467003)
En stor röst ja men en hemsk människa.Jag har slutat lyssna på han sen flera år tillbaka jag tål inte rasister.

Håller med!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT