![]() |
Sv: Oxå istället för också
Hej på er!
Kul tråd tycker jag! Mitt "favoritobjekt" är att många (bl a mina barn) ibland har problem med att skilja på själv och ensam. Men nu har de lärt sig och rättar mig när jag själv säger fel... :o Speciellt intressant tyckte jag det blev med detta: Citat:
http://www.dn.se/kultur-noje/spraket...ledes-1.451259 bye_bye Sven |
Syftningsfel som: "Jennifer A. har avslöjat hemligheten bakom HENNES unga utseende",blir tyvärr allt vanligare.
|
Avdelningen för syftningsfel... Saxat från högre allmänna läroverket i sent 1950-tal.
Rökt och färsk fisk finnes i saluhallen hos köpman Per Persson, som är fet och fin och förvaras i modernt kylskåp... Arne |
Avd. tvetydighet:
Jag satt på bryggan och dinglade med benen då plötsligt en gammal bekant dök upp |
Citat:
|
Ni är för himla härliga....tänk vilken avhandling det kan bli av en rubrik : Oxå istället för också:D
Urspårning, vaddå:eek: Himla kul tråd f ö Lissi |
Citat:
På tal om syftningsfel: - En länstol som i många år tillhört en revisor med stoppning i sitsen och överdrag på ryggen säljes på grund av dödsfall. :confused: |
Citat:
:D:D Ja, syftningsfel, men även särskrivningar, ÄR kul... "Herr cykel säljes!" Hmm, undrar vad Fru cykel tycker om det... Fast det är kanske hon som säljer :cool: bye_bye Sven |
Vägg i Stockholm:
All affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden! :o |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:01. |