![]() |
Skyltar...
Vet inte om detta är rätta platsen i forumet för denna fråga, men då får någon moderator flytta tråden... Min fråga är: Hur tolkar NI denna skylt??? För mig som inte förstår vad där står(vilket jag väl delar med de flesta turister) så "läser" jag ju bilden...och den säger: Förbjudet att kasta papper i papperskorgen..;)..Min tanke blir ju då att det inte är så konstigt att det ligger skräp överallt annars än just i pappaerkorgarna!Ang_elx Vad står där egentligen på skylten???
http://i104.photobucket.com/albums/m...si_04/Skrp.jpg |
Sv: Skyltar...
Jag vet inte heller vad texten säger, men omedelbart skulle jag tro att skylten illustrerar något som "Antikviteter får inte slängas i papperskorgen!":rolleyes:flabb_flab:rolleyes::p:rolleyes:flabb_flab:rolleyes:
|
Det är ju bra, så att man inte slänger sina antika urnor var som helst! flabb_flab
Nej, men nog ser den ut att säga att man inte ska slänga flaskor, buteljer och liknande? Eller...? :confused: |
Jag trodde det var en soppåse han höll i???:confused:
Zanet, Du som kan grekiska: VAD STÅR DET???? Lissi - riktigt nyfiken!! |
Ja, det ser det ju ännu mer ut som! Man kanske bara får slänga lösa sopor och inte såna i påsar??? Vilket verkar helskumt.
Nej, nu måste det till att någon svarar! :) |
Jeg får det til: Det er strengt forbudt at henkaste byggeaffald og affald.
|
Frågade den andre Z här hemma och fick svaret att: Strikt förbjudet att slänga jord och/eller byggavfall och sopor.
//Zanét bye_bye från sjuksängen, snörvel host.... |
Byggavfall??? :confused::confused: I den lilla papperskorg som fanns där????? Men avfall..vad menar de då?? Då förstår jag att alla slänger sina sopor som de gör;)
Lissi |
Citat:
Skylten och den tillhörande papperkorgen fanns på Skopelos kan tilläggas... |
Var der en papperkorg der ved skyltet?
|
Tja, det kan jo se ut som en gassbeholder?
|
Citat:
JA det fanns en...fast det fanns ju en brant slänt också....förmodligen var det den som avsågs...Grekisk tvetydlighet??? Det var därför vi fotograferade skylten för vi trodde ju först att det var just papperskorgen som avsågs.... |
Här är ännu en kul skylt från Kreta..När tolkar ni att marknaden(laiki) är?? Alltså när man inte får parkera??;)http://i104.photobucket.com/albums/m...i_04/Skylt.jpg
|
Vilka nattugglor! ;)
|
Ja, den nattmarknaden missade vi!;);)
|
Det er vel heller slik at torsdag morgen er markedsbodene på plass, og da kan man parkere hvor som helst rundt dem _B-anana
Det er jo mye kreativ parkering i Hellas flabb_flab |
Det är nog helt rätt Merete!!
Men visst är det kul att fundera lite över skyltningen ibland... Vi har säkert också skyltar HÄR som andra grunnar över... |
Kul tråd det här. Har aldrig tänkt på att titta på skyltar när jag är i Grekland, ska göra det mera i framtiden:).
Citat:
Mvh Ann |
Citat:
Följande text sitter på en lapp på toaletterna på min förra arbetsplats: "OBS! Endast toalettpapper i toaletten, vårt avloppssystem klarar inget annat." Ibland när jag var på rätt humör så brukade jag roa mig med att fundera över hur mina kollegor tolkade lappen:D // Helén |
När det gäller skyltar lever jag efter den gröna principen.
Alla nyttiga skyltar är gröna! Toaletten Bottenvåningen Nödutgången E4 Systembolaget Osv. //PO |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08. |