Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   What to do? 2 juli veckor i Chania. (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=14861)

vic 2008-06-03 10:15

What to do? 2 juli veckor i Chania.

Hej hej hallå,

Jag och min sambo 25+ åldern åker åter igen (precis som förra sommaren) till Kreta. Vi ska bo på Caldera Village i Again marina och behöver massor med tips av Er som kan och vet. Vi söker lite av allt, restauranger med gott käk, mysiga stränder, marknader, sevärdigheter, aktiviteter mm.

Någon som känner till Caldera Village? Hur är lägenheterna/läget/personal/mat?

Vi kan i stort sett knalla hur långt som helst och i den segaste terrängen, äter allt, älskar åka på båtutflykt, zippa coctails och hänga runt på dragiga uteställen, shoppa och hitta mysiga platser.

Främst av allt, kan man hitta en strand (sand eller klippa) där man kan vara lite ensamma? Dyk platser (har ej dykar sertifikat) mm? Och isf hur tar man sig dit? Hyr vespa/tar buss/taxi?

Förra året på Kreta låg jag sjuk på hotell rummet så blev inte så mkt aktiviteter :( Tänker inte låta denna gången bli densamma!

Vore så glad om ni drog över ngra tips, på ställen/saker man bara inte får missa. Tack :)

/vicky

LN 2008-06-03 12:42

Sv: What to do? 2 juli veckor i Chania.

Har inte bott där men väl gått förbi utanför. Låååång backe upp till hotellet. Det vi såg av hotellet såg helt ok ut!flabb_flab

vic 2008-06-03 13:59

Sweet, får man svettas lite på vägen ;)

Du hann inte se hur närmaste playan ser ut?

Argyris 2008-06-03 15:30

stranden i Ag Marina är helt ok, kan finns en del undervattenströmmar.
Ni är 100% INTE ensam här.
Dyk utflykter finns från Chania hamn.
Ensamma stränder kan man hitta på västkusten eller sydkusten.
Bäst är att hyra en lite Suzuki Jeep så ta ni er fram.
Vespa är svårt att hyra oftast behöver du MC kort.
Åk till sydsidan och njut av ett helt annat klimat och mindre folk.

/Nico

EmmaS 2008-06-03 17:52

Tycker stranden åt Kato Stalos hållet var bättre! :)

platanias06 2008-06-03 20:37

DYYYYYYYYK!!! :)

Precis i början av Platanías ligger "Fun Dive", en väldigt blå byggnad (hus) som man inte kan missa! Jag dök med dem första gången (scuba diving, dvs. nybörjare) och jag kände mig så trygg och säker med dessa instruktörer! En är grek, den andra är från Kanada, gift med en svensk tjej! =o) De är supertrevliga och släpper inte blicken från en när man väl är nere i havet! Kan rekommendera dem till 100%!!! Kostar ca. 45 € (Det är dyrare i Chanía!) och man får mycket för pengarna!! De tar även foton när ni dyker, som ni kan köpa för ca 10 € på "efterfesten" på deras terass på kvällen!

Hoppas ni får det underbart!! Själv lyfter jag på lördag för att besöka "min ö" för 16:e gången! _B-anana
Citat:

Ursprungligen postat av vic (Inlägg 132163)
Främst av allt, kan man hitta en strand (sand eller klippa) där man kan vara lite ensamma? Dyk platser (har ej dykar sertifikat) mm? Och isf hur tar man sig dit? Hyr vespa/tar buss/taxi?
/vicky

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.