Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Naxos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Badförbud på St George (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24449)

Karin T 2010-07-28 09:51

Badförbud på St George

Fick ett SMS från kompisar som anlände Naxos igår och möttes av badförbud på St George-stranden. Ett avlopp hade gått sönder och inte så trevliga saker åkte rakt ut i havet :(. Hoppas det ordnar till sig så fort som möjligt.

Maja1980 2010-07-28 10:27

Sv: Badförbud på St George

Citat:

Ursprungligen postat av Karin T (Inlägg 215148)
Fick ett SMS från kompisar som anlände Naxos igår och möttes av badförbud på St George-stranden. Ett avlopp hade gått sönder och inte så trevliga saker åkte rakt ut i havet :(. Hoppas det ordnar till sig så fort som möjligt.

Ja det förklarar ju varför det är ingen som badar när man tittar på webcamsbilder :(

Vi skall dit om ca två veckor, hoppas det är fixat tills det...?

/Maja

Eva L 2010-07-28 11:24

Då får dom passa på och ta bussen ut till de beydligt bättre och trevligare stränderna vid Prokopios, Agia Anna och Plaka. Tar säkert ett tag efter att avloppet lagats innan E-coli halten sjunit till acceptabel nivå.

Eva

Hellen 2010-07-28 12:34

Fy så otrevligt, tur i oturen att det inte bör finnas massa toapapper som inte löser sig lika snabbt i vattnet :eek:Ang_elx
// Helén- som tycker att St. Gerogiostranden är äcklig oavsett avloppsvatten eller inte

Ullipo 2010-07-28 18:17

Det är redan fixat. Sonen och hans kompis var där och badade idag och vattnet var precis som vanligt.
bye_bye Ulrika som aldrig badar vid St. George

icca 2010-08-16 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Ullipo (Inlägg 215231)
Det är redan fixat. Sonen och hans kompis var där och badade idag och vattnet var precis som vanligt.
bye_bye Ulrika som aldrig badar vid St. George

jag var var där samma dag det gick sönder, det luktade urk. men det gick att bada dagen efter....

Eva L 2010-08-17 07:05

Citat:

Ursprungligen postat av icca (Inlägg 217934)
jag var var där samma dag det gick sönder, det luktade urk. men det gick att bada dagen efter....

Usch jag tycker den stranden är ofräsch även i normala fall.

Eva

Malina 2010-08-17 10:00

Jag med.

Peterkj 2010-08-22 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Eva L (Inlägg 215173)
Då får dom passa på och ta bussen ut till de beydligt bättre och trevligare stränderna vid Prokopios, Agia Anna och Plaka. Tar säkert ett tag efter att avloppet lagats innan E-coli halten sjunit till acceptabel nivå.

Eva

Håller helt med, perfekt om dom inte hittat de mycket trevligare ständerna söder ut.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.