![]() |
Frågebild 298 - Mariehamn på Åland
Hej alla bye_bye...
Var är vi nu :confused:... //C@nny http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=5361 |
Sv: Frågebild 298
Någostans i Sverige?!
Monica:) |
Eftersom du verkar ha suddat ut de röda näckrosorna, så tror jag att du är i Tiveden kanske...
Sjön Unden:confused: Irene |
Högsjön
|
Citat:
Nej ,det är inte i Sverige :)... //C@nny |
Citat:
Jagg har suddat på datumet som låg inne på bilden. Jag tänkte röja undan lite "bevismaterial" :D. Det är inte Tiveden och inte Sverige. //C@nny |
Citat:
Det var ingen dum gissning. Under min yngre period i livet så badade jag faktiskt många gånger i Högsjön :). Dock var det inte rätt denna gången :)... //Conny |
Är det Suomi?
|
Citat:
//C@nny |
Åland? /Katitzi:)
|
Hej Katitzi!
Jodå, visst är det Åland.... klapp_klap... Men var på Åland? //C@nny |
Finström? /Katitzi:)
|
Citat:
Det är inte Finström. //C@nny :) |
Ingen som vågar gissa?
Det är faktiskt ganska enkelt :confused: :). Några ledtrådar kanske? Det står faktiskt ett litet hus på den lilla "ön" på bilden... Det finns en fin badplats alldeles i närheten, glasskiosk, lite djur & annat Ang_elx.... //C@nny |
Fortfarande ingen som har någon gissning?
Det finns en röd orm här i närheten Ang_elx.... //C@nny |
Mariehamn? /Katitzi:)
|
Citat:
Jag tänkte väl att du skulle ta det till slut, grattis klapp_klapklapp_klapklapp_klap. Bilden är tagen på den lilla bron som leder över till Lilla Holmen i Mariehamn. En oas i stan! Rätt svar: Lilla Holmen i Mariehamn på Åland //C@nny |
Tack! Så det var Mariehamn i alla fall!:D Tänkte på det redan tidigare, men blev lite osäker då det var ganska länge sen jag var där. Har varit vid badplatsen när barnen var små.
Katitzi:) |
Citat:
Men badplatsen med bryggorna mm samt det lilla "djurbeståndet" är ju en jättefin plats att vistas på, spec om man har barn med sig. (Vid fint väder). Hälsningar C@nny :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:15. |