Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Værstatus Chaniakysten og litt annet! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=30111)

Eureka 2012-05-01 14:46

Værstatus Chaniakysten og litt annet!

Da har jeg begynt å regne timer til ankomst Kreta sent torsdag kveld; går og surrer og vet ikke helt hvor jeg skal begynne med pakkingen.. :)
Er det noen av dere som befinner dere på Kreta nå som har lyst å gi en liten status fra stedet? Været ser ut til å være bra, stemmer det? Kjølig om kveldene og morgenene? Vi skal leie sykler og tenker å prøve å komme oss ut fra morgenen av.. Hvordan er det med badetemperaturer?

Vi skal bo i Agia Marina; begynner det å være en del åpne restauranter og litt folk nå etterhvert, eller?

Mvh Eureka :)

mouche 2012-05-01 17:20

Sv: Værstatus Chaniakysten og litt annet!

Jada, noen av oss er på Kreta nå, blant annet jeg. Befinner meg i Plaka ved Almyrida/Kalyves og været er helt topp! På natten går det ned til 14/15 grader og faller nokså fort når solen har gått ned (20.11 i kveld) så man bør ha det i tankene når man pakker, men på dagen nå har det siste dagene vært 24/25 grader og skal bli litt varmere mot helgen. Ikke sett en sky på himmelen siste uken, stjerneklart og måneskinn og helt fantastisk. Badet idag i Almyrida hvor det er lunt og langgrunnt og tipper temperaturen er 22/23 grader. I bassenget vårt var det 25 grader idag. Fortsatt stille og rolig rundt og flere av de støre hotellene i området har ikke åpnet enda, men tavernaer er klare for kunder , strender er ryddet og solstoler satt frem.
Solen er oppe rundt 06.30 så det er ikke kaldt om morgenen, helt skjønt.

For å se temperaturen i går/i dag kan du kikke her:

http://penteli.meteo.gr/stations/chania/

Kan det bli noe særlig bedre?_B-anana

Eureka 2012-05-01 17:51

Nei, stort bedre enn det du beskriver kan det vel ikke bli - høres helt perfekt ut! Da er det vel bare å pakke ned sykkelbuksa og bikinien, gleder meg storveies! :) Takk for tilbakemeldingen, og kos dere videre :)

Mvh Eureka

Kikh 2012-05-02 07:17

Citat:

Ursprungligen postat av Eureka (Inlägg 272873)
Da har jeg begynt å regne timer til ankomst Kreta sent torsdag kveld; går og surrer og vet ikke helt hvor jeg skal begynne med pakkingen.. :)
Er det noen av dere som befinner dere på Kreta nå som har lyst å gi en liten status fra stedet? Været ser ut til å være bra, stemmer det? Kjølig om kveldene og morgenene? Vi skal leie sykler og tenker å prøve å komme oss ut fra morgenen av.. Hvordan er det med badetemperaturer?

Vi skal bo i Agia Marina; begynner det å være en del åpne restauranter og litt folk nå etterhvert, eller?

Mvh Eureka :)

Vädret är fantastisk just nu, till och med jag har plockat fram kjolar och sandaler:D Eftersom jag passerar genom Agia Marina dagligen så vet jag att byn har vaknat till liv efter vintern och att tavernorna har öppnat. Tyvärr är min absoluta favorit, Uncle Tom's, igenbommad och stängd då ägarna flyttat tillbaka till Kosovosnyft_drop I havet har vi haft runt 20-23 grader och helt badbart enligt turisterna. Dagstemperaturer på 25-30 grader med svala kvällar (14-18 grader) och nätter. Grekerna klär sig varmt och turisterna går i shorts.

Välkomna!

//Kikh

mouche 2012-05-02 08:01

Nå klokken 0900 er det allerede 23 grader og med kun 40% luftfuktighet så blir dette en herlig dag! Det har blitt gradvis varmere de 10 dagene jeg har vært her nå, og i natt var det opp med døren ut om natten sånn at jeg fikk gjennomtrekk og tror snart at den norske dun sommerdynen blir byttet ut med stort laken og lett teppe over(konvolutt som jeg kaller det) og takviften på svakt. AC er "last resort"!

june 2012-05-02 19:44

Idag har t o m jag badat i havet i Nea Xora och då är det badbartflabb_flab.

Kermit 2012-05-03 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 272948)
Tyvärr är min absoluta favorit, Uncle Tom's, igenbommad och stängd då ägarna flyttat tillbaka till Kosovosnyft_drop
Välkomna!

//Kikh

Nej vad tåkigt!!!

nilam 2012-05-03 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kermit (Inlägg 273086)
Nej vad tåkigt!!!

Håller med snyft_drop Men vi får ta en kväll på Marcos tillsammans istället innan vi åker hem 5/8 :) Hoppas att Kickie är ledig och kan följa med eftersom hon aldrig varit där...

// Malin

Kikh 2012-05-03 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 273148)
Håller med snyft_drop Men vi får ta en kväll på Marcos tillsammans istället innan vi åker hem 5/8 :) Hoppas att Kickie är ledig och kan följa med eftersom hon aldrig varit där...

// Malin

Om ni kan tänka er att äta middag efter midnatt så är jag självklart med! Bättre sällskap än Kermit, Peter&Matilda samt Malin och Tommy får jag nog söka länge efter en varm augustinatt. Kommer Gunilla också så har vi en mellanstor Kalimeraträff:D

//Kikh

nilam 2012-05-03 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 273156)
Om ni kan tänka er att äta middag efter midnatt så är jag självklart med! Bättre sällskap än Kermit, Peter&Matilda samt Malin och Tommy får jag nog söka länge efter en varm augustinatt. Kommer Gunilla också så har vi en mellanstor Kalimeraträff:D

//Kikh

Jag kan tänka mig att äta när som helst...men frågan är om Marcos är öppet efter midnatt ;) Annars löser vi nog denna "minikalimeraträff" ändå :rolleyes: Men Gunilla är nog inte nere så tidigt väl?
Ursäkta vår lilla urspårning...:o

// Malin

Kikh 2012-05-03 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 273158)
Jag kan tänka mig att äta när som helst...men frågan är om Marcos är öppet efter midnatt ;) Annars löser vi nog denna "minikalimeraträff" ändå :rolleyes: Men Gunilla är nog inte nere så tidigt väl?
Ursäkta vår lilla urspårning...:o

// Malin

SJ spårar ur, vi håller oss till ämnet och kunde idag ha ätit i 32 graders värme;) Just nu, vid 23.32, sitter jag ute i en tunn pyjamas och sippar på en Ouzo till ljudet av transferbussar, skällande hundar och ett stilla kluckande hav.

//Kikh

Inger 2012-05-04 06:23

Men oj Kickie, menar du att det är så varmt nu? Härligt då kanske havet hunnit bli badvarmt tills vi kommer ner. Vi åker ju faktiskt i morgon_B-anana.
Kan upplysa om att här utanför fönstret är det vitt av all snö som vräker ner.
Inger

Kikh 2012-05-04 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av Inger (Inlägg 273179)
Men oj Kickie, menar du att det är så varmt nu? Härligt då kanske havet hunnit bli badvarmt tills vi kommer ner. Vi åker ju faktiskt i morgon_B-anana.
Kan upplysa om att här utanför fönstret är det vitt av all snö som vräker ner.
Inger

Inger, havet är redan badvarmt enligt de flesta. Jag har inte hunnit prova temperaturen än, men stränderna börjar fyllas med både lokala och turister. Även idag ser det ut att bli rejält varmt, solen strålar utanför mitt fönster. Vrider jag däremot blicken åt höger ser jag snön uppe på bergstopparna:)

//Kikh

kari 2012-05-04 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av june (Inlägg 273026)
Idag har t o m jag badat i havet i Nea Xora och då är det badbartflabb_flab.

- lyder h e r l i g med et bad :D
Jeg må vente 15 dager til og det e r jo til " å leve med" ;) :D

Her er et strandbilde fra Nea Chora tatt 21.mars i år :)
- det var faktisk en del som badet på den tiden, de fleste var grekere,
t r o r jeg :)
Selv satt vi på piren med d e i l i g lunsj ;) bye_bye

http://i47.photobucket.com/albums/f1...n/P1150502.jpg

kari 2012-05-04 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Eureka (Inlägg 272895)
Nei, stort bedre enn det du beskriver kan det vel ikke bli - høres helt perfekt ut! Da er det vel bare å pakke ned sykkelbuksa og bikinien, gleder meg storveies! :) Takk for tilbakemeldingen, og kos dere videre :)

Mvh Eureka

Hei Eureka :)

Jeg ønsker deg /dere en deilig sykkelferie på Kreta :D

bye_bye Kari

mouche 2012-05-04 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 273185)
Inger, havet är redan badvarmt enligt de flesta.

Det kan jeg bekrefte, men 32 grader kan jeg ikke bekrefte. Ser at værstasjonen i Chania sier 29 grader igår som det varmeste og 21 grader ved 11 tiden på kvelden, men det holder godt det?

tussimamma 2012-05-04 18:18

Men fy väderprognosen ser inte rolig ut. Jag vill bara ha varmt. Och inte en massa moln :eek: Åker på söndag. snyft_drop

nilam 2012-05-04 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av tussimamma (Inlägg 273245)
Men fy väderprognosen ser inte rolig ut. Jag vill bara ha varmt. Och inte en massa moln :eek: Åker på söndag. snyft_drop

Men väderprognosen ser väl fantastisk ut för att vara maj!! Regndagar är ju inte helt ovanligt i maj så slipper man det ska man väl vara nöjd...

// Malin

mouche 2012-05-04 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av tussimamma (Inlägg 273245)

Dagen etter at du kommer er det meldt 30 grader og skyfri himmel!

tussimamma 2012-05-04 20:22

klapp_klap
hoppas resten ändrar också..:rolleyes:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43.