Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   En bra början på semesterresan (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=30840)

MickeKöping 2012-06-29 00:32

En bra början på semesterresan

I morrn natt så drar vi till Arlanda. Gjorde sista dan på jobbet idag och vi firade med att gå på Ice Age 4 med lillkillen. Väl hemma så är det dags att plocka ihop lite väsentligheter.
Puts väck är pappersbunten med flygbokningarna __D__D__D
Efter en och en halv timmes letande får man ge upp och leta reda på mail och tanka ner på en USB-sticka och sedan ner till jobbet och printa ut allt igen. Man kanske skulle skaffa en printer som inte läcker ur patronerna om dom inte används så mycket. Iofs så har jag kopplat bokningen till mitt MasterCard och kan checka in med det men man vill ändå ha papper om det klickar med tekniken.
I morrn ska det fixas med en massa praktiskt och sen åker vi _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Hellen 2012-06-29 07:22

Sv: En bra början på semesterresan

Önskar er en härlig Antiparosvistelse!

Du hade inte papper och penna hemma?
Det funkar utmärkt att ha bokningsnummer/ referens, flygtider och ev. annan info på en handskriven lapp än i dag år 2012 :D

Darkness 2012-06-29 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 279704)
Önskar er en härlig Antiparosvistelse!

Du hade inte papper och penna hemma?
Det funkar utmärkt att ha bokningsnummer/ referens, flygtider och ev. annan info på en handskriven lapp än i dag år 2012 :D

Och jag har mina såna saker i iphonen och ipaden.
Här printas inget ut :)klapp_klap
8 Dagar kvar innan jag äntrar Landvetter airport till Santorini för 2 veckors sommar värme..

Hellen 2012-06-29 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av Darkness (Inlägg 279712)
Och jag har mina såna saker i iphonen och ipaden.
Här printas inget ut :)klapp_klap
8 Dagar kvar innan jag äntrar Landvetter airport till Santorini för 2 veckors sommar värme..

Ja, det är vi flera som har, men efter att min telefon fick för sig att hänga sig en stund före incheckningen en gång så skriver jag nu ner bokningsnumret på en lapp :D
Visserligen helt i onödan för det räcker med passet för att komma ombord, ibland, men bara ibland kör jag med både hängsle och livrem Ang_elx:D

Darkness 2012-07-03 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 279717)
Ja, det är vi flera som har, men efter att min telefon fick för sig att hänga sig en stund före incheckningen en gång så skriver jag nu ner bokningsnumret på en lapp :D
Visserligen helt i onödan för det räcker med passet för att komma ombord, ibland, men bara ibland kör jag med både hängsle och livrem Ang_elx:D

Och efter jag läste detta printade jag ut allt Ang_elx :D

Janérik 2012-07-04 00:24

Jag ser alltid till att ha alla dokument tillgängliga i min webbmail. Tyvärr så hinner de försvinna därifrån innan resan så jag måste alltid skicka dem som mail på nytt innan vi åker iväg men det kan det vara värt. Sedan brukar jag också spara ner kopia på biljetterna i bådas telefon och i den bärbara datorn så det ska mycket till innan jag inte får fram dem vid behov.

Mvh Janérik

Masse 2012-07-04 23:36

När jag gjort slutbetalningen på resan gör jag två utskrifter av färdhandlingen. 1 ex vardera till mig och hustrun. De placeras direkt i våra respektive handbagage, och .......... that´s it. Lite stenålder kanske med pappersutskrift, men lätt som en plätt, teknikoberoende och hyfsat säkert.

:) Masse

maji 2012-07-05 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 280350)
När jag gjort slutbetalningen på resan gör jag två utskrifter av färdhandlingen. 1 ex vardera till mig och hustrun. De placeras direkt i våra respektive handbagage, och .......... that´s it. Lite stenålder kanske med pappersutskrift, men lätt som en plätt, teknikoberoende och hyfsat säkert.

:) Masse

Precis så gör jag också (fast 1 ex till maken;))
// maji bye_bye

SteffTee 2012-07-05 17:20

Pass eller Nat ID-kort SKA räcka. Namnlistan för alla flyg finns i databasen när checkin öppnar.
Men... Om namnet inte skulle finnas där då kan det naturligtvis kännas tryggt att ha ett bevis på sin bokning. Om den finns i en mobil enhet eller på ett pappersark är egalt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.