Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Rethymnonkusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=86)
-   -   Restaurangtips i Rethymnon? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=31642)

Olsson 2012-09-12 14:02

Restaurangtips i Rethymnon?

På fredag åker vi till Rethymnon. Vill gärna ha tips om bra restauranger, och dessutom gärna varningar för mindre bra.

Åsa 2012-09-13 12:06

Sv: Restaurangtips i Rethymnon?

Det finns många bra restauranger i Rethymnon. Kom hemför 1 vecka sedan. En ny favorit i gamla stan är Castello vi åt där 2ggr på 2veckor. Gillar du musslor får du inte missa dom. Old town taverna även det i gamla stan är oxå en favorit som jag alltid besöker när jag är där. Längs strandpromenaden gillar jag Dome, dit går jag oxå varje gång jag är där. Iår hade dom gjor om menyn lite men maten är fantastik, derar kalimares kan man döö för. :D Blir du sugen på riktigt bra Itlaensk mat finns det en restaurang (vars namn har ramlat ur mitt minne för tillfället) vid hamnpromenaden. Gå förbi hotell Steris som ligger på ett hörn, så ligger restaurangen på nästa hörn. Vill du ha en drink efter pastan så går du till höger när du kommer ut på gatan så kommer du strax till "Babis" cocktailbar, han tar bara 4.50 för sina drinkar och det är bra grejor. Han har 84 cocktails att välja på och han vet hur man gör. :D:D
Smaklig måltid !! bye_bye

Framking 2012-09-13 18:44

Jag missar ogärna Vassalos i gamla stan.
Uppskattar också Souvlakin hos Loggia, även det i gamla stan.
Håller med om Dome - det är ett bra ställe. Portionerna räcker till och blir över :)

Den godaste moussakan har jag ätit på Alkis Taverna, ett litet anspråkslöst ställe c:a 2 km öster om gamla stan efter strandpromenaden.

Du får säkert en supertrevlig resa bye_bye.

Hälsningar från en som sitter hemma och är avundsjuk snyft_drop

ellada 2012-09-13 19:23

Tack även från mig, ska dit på lördag.flabb_flabflabb_flab

mrwalker 2012-09-13 19:48

Det er lenge siden jeg var i Rethymnon, men disse restaurantene vil jeg ikke besøke igjen:

Stella’s Kitchen
O Psaras
Old Town

Har egentlig ingen gode anbefalinger i Rethymnon, Kyria Maria kanskje...

micke63 2012-09-15 09:54

Hej prova resturang Castelveccio som ligger precis nedanför borgen .Jag vill också nämna resturang To pigadi som ligger i gamla stan som har suverän mat.bye_bye //Micke 63

nekjam 2012-09-17 06:30

vi kom hem igår efter 2 veckor. Håller med om den italienska som hetet
Paggliaccio. Kan även rek. Takis och Gorgona som ligger strax eftet Hotell
Porto Rethymno mot hamnen räknat. En annan bra är Alana på en gata nedanför
borgen som går tvärd över tror den heter Somali men är inte säker
Man sitter under stora träd.

bwh 2012-09-17 10:43

Restauranger vi besøker hver gang vi er i Rethymnon er: Kyria Mari, Dome, Paggliaccio med sin gode Italienske pizza. Den beste Kleftiko jeg har spist var på Palm Beach.
Gå du litt videre kommer du til Eva & Georgio, Eva er svensk og her blir du tatt vel imot, du får en svalende våtserviett og flagg på bordet som viser hvor du kommer fra. Her spiser jeg alltid grillet kyllingfilet med pannstekt potet, nydelig.

Magaluf12 2013-01-30 18:34

Restaurangen Day & Night rekommenderar jag. Förutom god mat, mycket trevlig personal :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:05.