![]() |
På väg hem
Sitter nu och väntar på transferbussen här på hotellet i Perissa. Vi har haft en varm och solig vecka här på Santorini. Mest legat på den fina stranden till skillnad från larvi som varit så duktig och vandrat över hela ön. Vi har förstås gjort en del dagsutflykter till Fira, Akrotiri, red beach osv men mest slappat. Mycket god och billig mat har vi ätit!:D överhuvudtaget är det inte särskilt dyrt här tycker jag. Jag hade ju mina farhågor om det.. Men tom solstolarna på stranden var gratis nedanför de olika strandtavernorna.
Katitzi:) |
Sv: På väg hem
Citat:
|
Då har det ändrats sen jag var där för ca 10 år sedan. Jag var förvånad över hur dyrt det var. Och solstolarna kostade typ 12 euro per dag. Iallafall i Kamari.
|
Citat:
Exempel: grekisk sallad 4,90 euro grillad svärdfisk 7,80 euro grillad snapper 9,80 euro souvlaki 7,90 euro moussaka 6,90 euro 1 glas vin ca 2 euro 1 Mythos ca 3 euro I Fira var det något dyrare på de vanliga tavernorna. Lyxrestaurangerna kollade vi inte. Och som sagt: gratis solsängar! Vi hyrde inget fordon, utan tog oss runt med lokalbussen. Så sammantaget blev det en riktigt prisvärd semester!:D Katitzi:) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38. |