![]() |
BILDEGÅTE 3555 - Elos på Kreta
Så k l a r t originaler er bedre enn "souvenirer" :D
Sikkert flere enn oss som har vært her/sett denne oppfordringen på sin ferd i øyverdenen :) HVOR ? http://i47.photobucket.com/albums/f1...ps2d7d126a.jpg |
Sv: BILDEGÅTE 3555
Tycker jag sett liknande text på Kreta. Gissar Paleochora då det var en pågående skulptur utställning i byn där hösten 2013.
Marja :) |
En g o d begynnelse, Marja ;) :)
Kreta er riktig, men det er ikke i Paleochora bye_bye |
Då gissar jag Chania. :)
Möjligen dessa kvarter till gatorna Anghelou eller Halidon, eller till hantverkskvarteren mellan nya och gamla hamnen. Marja ;) |
Citat:
|
Sv: BILDEGÅTE 3555 m/ ledetrådsbilde
Jeg t r o r det kan trenges et ledetrådsbilde her ;)
Selv om jeg har klokketro på Kalimerianeres utholdenhet og e v n e til å løse gåter klapp_klap - er Marja den eneste som gjetter, TAKK, Marja, håper du fortsetter og at flere forsøker :) Dette bildet er tatt i "nærområdet" til Gåtebildet : http://i47.photobucket.com/albums/f1...psb65e58b7.jpg |
Spili?
// KR |
Citat:
|
Tack Kari! :)
Jag har kanske sett skulpturen eller vill tro det....men vet inte var på Kreta? :confused: Känner också igen den bilden nr 2 på det vackra stället du visar men har inte svaret ännu. Kanske någon annan vet? :) Först till svaret är bäst! Marja ;) |
Re: BILDEGÅTE 3555
Lesvos ?
|
Sougia?
|
Jag tror det är Elos byn.
Anna |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Grattis till Fysimera! :) Ni är bäst! KRETA
Jag borde kunnat detta och skäms lite grann. :o Säg inget till mina vänner i Anogia bara. Jag har ju ändå varit där i Elos! Min tidigare chef skulle nog tycka att jag vara turist knäpp! :D Marja :cool: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:03. |