Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Peloponnesos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Resetips Östra Peloponnesos i oktober (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36952)

Spizeman 2014-09-09 19:25

Resetips Östra Peloponnesos i oktober

Vi kommer att vara i Aten-området i oktober men tänkte göra en utflykt till Peloponnesos i 1-2 dagar. Någon som kan tipsa om vad vi kan göra ? Arkeologiska platser undviker vi gärna, men om det är någon festival eller annan aktivitet så vill vi gärna ha tips.

anneli56 2014-09-09 20:39

Sv: Resetips Östra Peloponnesos i oktober

Festivaler har vi ju inte så mycket av i oktober.Ochi dagen firas ju den 28 oktober i hela Grekland. Vad vill ni se,det finns ju så mycket att se på Peloponnesos :-)

Spizeman 2014-09-09 21:14

Vi åker dessvärre hem den 27'e
Vi reser några gånger om året Korinth-Patra, och känner den delen bra
Nu tänkte vi att vi skulle åka söderut från Korinth, men vi har ingen aning om vart

Admirala 2014-09-09 21:48

Da må dere selvsagt dra til Nafplio, mindre enn en times kjøring sør for Korinth. Byen er av mange regnet som Hellas' vakreste by, og det er masse å gjøre både i byen og nærheten. Festival tror jeg nok ikke dere vil finne på den tiden, men masse annet. Les mer her: www.visitnafplio.net

Har du konkrete spørsmål, bare kom med dem, jeg har leilighet i Nafplio og kjenner byen godt :)

Spizeman 2014-09-10 07:36

Hej Admirala
Nafplio låter som ett bra förslag, också lagom långt att köra, så det får nog bli vårt mål för utflykten.
Något speciellt att göra/titta på ?

Admirala 2014-09-10 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 342874)
Hej Admirala
Nafplio låter som ett bra förslag, också lagom långt att köra, så det får nog bli vårt mål för utflykten.
Något speciellt att göra/titta på ?

For et bra valg ;) _B-anana

Det er masse spesielt å gjøre og se på, og du vil finne dem alle på nettstedet jeg linket til. Jeg vet jo ikke hva som er spesielt for dere, så det er vanskelig å svare. Er det noe konkret dere er på jakt etter? Hvilke interesser har dere?

Spizeman 2014-09-10 17:49

Hej
Jag kollade på länken o den ser riktigt bra ut, tänkte titta på ozou museet och sedan promenera runt i staden

Admirala 2014-09-10 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 342898)
Hej
Jag kollade på länken o den ser riktigt bra ut, tänkte titta på ozou museet och sedan promenera runt i staden

Det blir bra!

Lissi 2014-09-10 19:56

Nafplio är ett superval. Vi har både övernattat och varit över dan och vi ska åter på besök i november över en dag.

Lissi

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.