![]() |
Valutaväxlingspåslag
Från och med 1 mars 2016 får vi som har Icabanken betala 1,25% i påslag när vi tar ut pengar eller handlar i utländsk valuta. snyft_drop
Gunilla |
Sv: Valutaväxlingspåslag
Det enda påtryckningsmedlet vi dödliga har är att byta bank! __D
|
Citat:
|
Citat:
"EU har ändrat reglerna för kortersättning. Det gör att vi från den 1 mars 2016 kommer att införa ett valutaväxlingspåslag på 1,25 procent när du handlar eller tar ut pengar med ditt bankkort i utländsk valuta." |
Citat:
|
Typiskt.. jag som fixade Ica bankkort för att slippa de extra växlingspåslaget!..:-(
|
|
Citat:
|
Citat:
Hittade en site, där man jämföra olika kort och det är ändock en del som inte har valutapåslag. /Wolfen |
Citat:
Uttagsavgift är en fast kostnad för varje kontantuttag utomlands i t.ex. Bankomat medan valutaväxlingspåslag är en procentsats på beloppet man tar ut eller handlar för. Exempelvis har Skandiabankens vanliga bankkort 0 kr i Uttagsavgift i hela världen, men 1,65% i Valutaväxlingspåslag. Om inte också dom ändrar snart...:( /kimmen |
Citat:
Citat:
För övrigt har jag även ett Forexkort för att få bättre växlingskurs när jag köper/säljer valuta, och för att ha som extrakort på resor. |
|
Tycker dock att Icakortet är bra ändå, 25 sek i månaden för mastercard, internetbank och personlig service kostar inget. Enda nackdelen hittills som jag upptäckt är den avgift på 35 sek per gång man stoppar kortet i dosan på disken på Forex så det har jag slutat med. ;)
Gunilla |
Citat:
Fast det dröjer väl säkert inte så länge förrän det blir avgifter på det kortet med! |
Citat:
Bytte till ICA-banken för drygt två månader sedan. :o |
Citat:
/NW |
Citat:
/kimmen ... som strax ska titta på GP:s nyårsfyrverkeri. Gott Nytt År! :) |
Kimmen, det där låter krångligt.. tycker jag!!.. :confused:
|
Det blir kanske 150-200 kr dyrare semester beroende på hur slösaktig man är Ang_elx
Det är lika bra att stanna hemma kanske. Ha ett gott nytt år klapp_klap |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18. |