![]() |
Minsta bebodda ön?
http://sail-la-vie.com/images/locati...ese-Greece.jpg
Jag undrar om det finnas en ö i Grekland, som har mindre befolkning än Kinaros? Enligt uppgift ska där bo två-tre pers. Någon som känner till någon mindre? /Netwolf |
Sv: Minsta bebodda ön?
Marathi som ligger vid Lipsi har väl mindre yta än Kinaros, men vid senaste folkräkningen bodde det hela fem personer där! :)
|
Rena folksamlingen ju! :D
|
Ha ha ha! Ja sådan trängsel vill man ju inte utsätta sig för! Nästan som Playa Ingles! :D
Masse |
Kinaros lär ha bara en enda person, en kvinna som åtminstone periodvis bor där.
|
Citat:
|
Beror på när ni var där, folkräkningen gjordes 2011.
|
Sen undrar jag om det inte bara är en enda munk kvar på Strofades, som ligger söder om Zakynthos, rakt ut i havet från Kyparissia, halvvägs til lItalien... På ön Ro vid Kastellorizo bodde en ensam kvinna i många år, känd för att hon hissade grekiska flaggan varje dag. Hon finns inte kvar men har blivit en legend.
|
Citat:
|
Citat:
På den statistiksida jag kollar finns inte Marathi med. Vi frågade de boende på ön hur många som bodde där, och då var det tre stycken. :) |
Strofades var så gott som alldeles i centrum av nattens jordbävning och ett gammalt torn rasade...
|
Citat:
|
En stor artikel i Reader.greece men jag vet inte hur man för över den till Kalimera.
|
Har faktiskt varit på Strofades en gång, men bara på Google Earth :) Men det är också en resa :D
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01. |