Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Mat & Dryck (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Nalle Puh på Lidl (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=46542)

Getpinglan 2024-08-04 20:22

Nalle Puh på Lidl

Greklandsvecka igen! Eridanous-varorna är hur många som helst.

Köpte främst honung, som den här gången var både blomhonung och Timjanshonung, den senare tycker jag är finaste honungen. Fortfarande 50 kr burken. Bra pris. Brukar åka till Skärholmens grekiska butik och betala mer än det dubbla för timjanshonung. Har ni gjort några fynd?

/ Getpinglan

🧸 🐝🍯

Netwolf 2024-08-05 10:03

Sv: Nalle Puh på Lidl

Tack för tips. Brukar köpa deras olivolja som vardagsolja. Dock ligger Lidl knöligt till från där jag bor. Bättre via jobbpendlingen, men nu har jag ju semester. Men de kör ju några ggr per år så...

/Netwolf

Catlady 2024-08-05 14:35

Tack för tips, Getpinglan!
Tog mig till Lidl idag, PUH, gigantes i tomatsås (som jag behövde) fanns kvar. TACK och lov _B-anana_B-anana
Nu ska jag bara hitta lite lammracks också så blir det "grekiskt" till middag (mums)!
Catlady 🐈 bye_bye

Getpinglan 2024-08-05 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 459899)
Tack för tips. Brukar köpa deras olivolja som vardagsolja. Dock ligger Lidl knöligt till från där jag bor. Bättre via jobbpendlingen, men nu har jag ju semester. Men de kör ju några ggr per år så...

/Netwolf

Härligt med semester! Kan berätta att Lidls Eridanous olivolja är lika dyr som på många andra ställen som värnar om kvalitet, (200 kr litern) då olivoljepriset stigit rejält. Så då kan du lika gärna beställa hem om du är torrlagd på olivolja. :D

/Getpinglan
🐐🔔

Getpinglan 2024-08-05 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Catlady (Inlägg 459905)
Tack för tips, Getpinglan!
Tog mig till Lidl idag, PUH, gigantes i tomatsås (som jag behövde) fanns kvar. TACK och lov _B-anana_B-anana
Nu ska jag bara hitta lite lammracks också så blir det "grekiskt" till middag (mums)!
Catlady 🐈 bye_bye

Kul du hittade gigantes, Catlady, det gjorde inte jag... ;)

Å lammracks, vad det vattnas i munnen. Sååååå gott!

Ha det gott
/🐐🔔

Catlady 2024-08-06 17:47

Getpinglan, på Lidl i Tyresö fanns det åtminstone 3 "kartor" (12 burkar i varje) kvar i går!
Fast jag vet ju inte hur långt du har ut till oss i "skärgården"...... :rolleyes:
Catlady 🐈 bye_bye

Getpinglan 2024-08-10 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av Catlady (Inlägg 459927)
Getpinglan, på Lidl i Tyresö fanns det åtminstone 3 "kartor" (12 burkar i varje) kvar i går!
Fast jag vet ju inte hur långt du har ut till oss i "skärgården"...... :rolleyes:
Catlady 🐈 bye_bye

Ja det är lite långt, var på Lidl i Barkarby, det var nytt för mig, ett mycket fräscht Lidl. Men jag missade giganterna /bönorna säkert pga glasögonen inte var på !

Någon gång ska jag vallfärda till den grekiska affären Skärholmen, där är så mysigt att gå in med grekisk musik i högtalarna, kryddoften och varorna staplade på pallar upp i taket. Men honungen är dyr. Så jag passar alltid på på Lidls veckor. 🍯🐝

/Getpinglan
🐐🔔

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.