Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Forumet (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Avatar (liten bild) (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=8181)

Kalimera 2007-03-03 16:58

Om du vill ha en avatar (bild) bredvid ditt användarnamn går du in i kontrollpanelen (uppe till vänster) och väljer Redigera avatar. Sedan följer du bara instruktionerna. Bilden får inte vara stötande eller innehålla reklam.

Lissi 2007-03-03 17:33

Sv: Avatar (liten bild)

Nu har ju så många passat på att byta sin avatar så det är nästan läge för ytterligare en tävling: Bästa avatar!
NÄ!!!Jag skojar bara.;)

Lissi - med ny sådan

Wardakis 2007-03-03 17:34

Nu måste vi ha datakurs! Vill ha tips på hur jag kan förminska, ska jag göra det i paint eller i nåt redigeringsprogram? Hur jag än försöker så blir dom inte tillräckligt små.Gunilla

Elisabet 2007-03-03 17:34

Avatargåtor kan vi ju börja med _B-anana

Hellen 2007-03-03 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Wardakis (Inlägg 77656)
Nu måste vi ha datakurs! Vill ha tips på hur jag kan förminska, ska jag göra det i paint eller i nåt redigeringsprogram? Hur jag än försöker så blir dom inte tillräckligt små.Gunilla

Jag var tvungen att testa ett byte till. Jag gjorde ingenting med bilden mer än att lägga in vilken bild jag ville ha.
// Helén

Hellen 2007-03-03 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 77657)

Fin fjärilsbild Elisabet!

Javisst, det blir till att börja samla på dem:p
Vem hade denna avatar: (bild inlagd) eller du kanske tänkte så här; vem har haft en liten grekisk farbror som avatar?
En rörig gissningslek hade det blivit.Ang_elx
// Helén- som nu hittat en bild som jag tycker är fin.

Titti 2007-03-03 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 77657)

Som en liten uppvärmning till det får ni gärna försöka gissa, vad/vem min avatar föreställer! Lycka till!

Siri A 2007-03-03 18:17

Tack för instruktionen Janne, har fixat en till meg själv nu :D ...
Dock inte från Grekland men ändå..!!

// Siri bye_bye

Admirala 2007-03-03 18:17

Nei men, det funker ikke.
Har en ny avatar, på 4 kB, altså mindre enn tillatt. Får likevel feilmelding, som sier at den er på 32 kb. Det er den ikke!
Lastet ned Hellens nye lekre bilde for å sjekke størrelsen på det, og våre bilder er nøyaktig like store på alle måter.

Hvorfor får hun lov når ikke jeg får :eek:
Det er så urettferdig, at! :o

Elisabet 2007-03-03 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wardakis (Inlägg 77656)
Vill ha tips på hur jag kan förminska, ska jag göra det i paint eller i nåt redigeringsprogram? Hur jag än försöker så blir dom inte tillräckligt små.

Vilket bildbehandlingprogram som helst går bra. Paint brukar jag inte använda men det borde gå att minska antalet pixlar och bildens storlek i bite i det programmet.
Jag har photoshop och var tvungen att göra om det flera gånger innan jag fick till en bild som var tillräckligt liten utan att kvaliten försämrats för mycket. Prova dig fram, du får säkert till det!

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 77662)
Vem hade denna avatar: (bild inlagd) eller du kanske tänkte så här; vem har haft en liten grekisk farbror som avatar?

Tänkte mig väl närmast något i stil med Tittis fråga, alltså vad/vem föreställer avataren eller var är den tagen. Fast jag vet inte riktigt hur allvarligt menat förslaget var... :rolleyes:

Citat:

Ursprungligen postat av Titti (Inlägg 77664)
Som en liten uppvärmning till det får ni gärna försöka gissa, vad/vem min avatar föreställer!

Det har jag undrat flera gånger flabb_flab Det är inte likt dig i alla fall, enligt säkra källor ;) Drar till med att det är någon grekisk botaniker!

Hellen 2007-03-03 18:24

Citat:

Som en liten uppvärmning till det får ni gärna försöka gissa, vad/vem min avatar föreställer! Lycka till!

Är den från Grekland? Om så är fallet, lägg den som bildgåta, men det kanske den inte är och då platsar den ju inte där.
// Helén. som inte har en aning om vem den föreställer.

Elisabet 2007-03-03 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Admirala (Inlägg 77666)
Har en ny avatar, på 4 kB, altså mindre enn tillatt. Får likevel feilmelding, som sier at den er på 32 kb. Det er den ikke!

Försök igen! Detsamma hände mig också först! Men till slut bara accepterades den. Don´t ask med why :confused:

Nästa steg var att jag inte blev nöjd med kvaliten när den var så liten i bite, men till slut hittade jag en lagom storlek som både jag och servern accepterade.

Lissi 2007-03-03 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 77674)
Nästa steg var att jag inte blev nöjd med kvaliten när den var så liten i bite, men till slut hittade jag en lagom storlek som både jag och servern accepterade.

..och jag tröttnade och bad Janne hjälpa mig till slut!

Lissi -lat!:o :o

Riitta 2007-03-03 19:30

HURRA,jag lyckades själv_B-anana
Riittabye_bye

Lissi 2007-03-03 20:26

Men Riitta!
Jag känner inte igen Dig!!!!Ang_elx

Riitta 2007-03-03 21:36

Jag ser väl inte ut som en kattunge precis:D

Riittabye_bye

Titti 2007-03-03 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 77671)
Drar till med att det är någon grekisk botaniker!

Grekisk är rätt, men inte botaniker.

giottoni 2012-06-09 16:34

Citat:

Ser ut som Afrodite!

Titti 2012-06-09 21:56

Kul att den här gamla tråden dök upp igen!

Den lilla staty, som är min avatar köpte jag i en souveniraffär på Naxos 2003. På den tiden var jag rätt risig. Hade gått i väggen och var långtidssjukskriven från mitt jobb som lärare. Jag åt flera mediciner och gick på behandlingar.

Jag valde länge bland olika gudar och hjältar i affären och fastnade till slut för den här - Ygeia - hälsans gudinna. Jag tänkte, att hon kanske kunde hjälpa mig att återfå hälsan :rolleyes:.

Tro det eller ej, idag mår jag jättebra, äter inga mediciner, är dessutom 14 kg lättare. Nu står Ygeia i mitt fönster tillsammans med åtskilliga minnen från mina greklandsresor, snäckor, bläckfiskskal, sjöborreskal och vackra stenar.

Nu har ni svaret.

Lissi 2012-06-09 23:31

Stor kram från en som gick in i denna förhatliga vägg 1999 och återvände till livet så sakta igen 2001. Fast jag vet inte vilken gudinna som hjälpte mig...men musik och motion var till stor hjälp liksom några skrivarkurser och en helt underbar psykolog.:D

Lissi

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.