Jag tar bara flygstolen, hur många öar det sedan blir beror på hur länge jag kan vara kvar i Grekland. Senaste resan ..första veckan i juli..blev det flyg till Santo, de flesta dagarna på Amo, men jag vet att jag gärna vill vara minst 5 dagar på varje ö, så är jag borta 2 veckor blir det 3 öar, 3 veckor 4 öar..osv..men jag har inga def. regler, trivs jag mindre på en ö åker jag till nästa, därför köper jag alltid bara flygstolen! Dessutom väljer jag boende själv, inte resebolagens hotell som ofta ligger avigt till, som jag tror iaf! Jag blir ju då också låst till både hotell och ö!
Alla har sin egen favorit...ö eller resrutt, men det går inte att säga vad som generellt är bäst, det är individuellt!!
Jag vet att det är massor av öar jag ännu inte sett, men ska beta av några till innan jag lägger näsan i vädret! Av dem jag sett är Amo en storfavorit och Oia är nostalgi, Folegandros vill jag gärna se igen, men Karpatos låter mycket lockande, liksom Hydra, men skulle jag råka komma iväg en vecka till i höst så väljer jag ändå Amo. Fler veckor? Ja då skulle jag välja en helt ny ö..tror jag!
Yanna som inte fick nog av en ynka vecka!