Skulle kunna svara snabbt......låt bli båtar.
Men så elak är jag inte.
Har inte samma problem men har precis som du varit med om liknande upplevelse i samma trakt som du men mellan Naxos-Delos-Mykonos och tillbaka via Paros. Jag/vi blev inte sjösjuka men i stort sett alla andra i antagligen liknande "Waxholmsbåt" (som jag kallade den då). Men vi upplevde skräck, timmar vi trodde var våra sista i livet. Tror det är så enkelt att skräcken egentligen kommer från att man tänker "vad kommer nu att hända.....nästa sekund, minut, timme....". Ganska liknande flygskräck skulle jag tro.
Så jag har alltså inget botemedel och kan jag välja vill jag gärna se vilket väder "man är på väg att eventuellt ge sig ut i" och då kunna låta bli. Är man tvungen pga kanske en förestående hemresa, transfer eller dylikt så får man ju lita på kaptenens omdöme att gå ut eller undvika.
Allra värst skulle jag kunna tänka mig att det är med Flying Dolphins eller katamaraner (vad heter de där vi brukar kalla "gräshoppor" ??). Vi hade transfer mellan Skiathos och Skopelos och tillbaka förra året. Flytetyg man är tvingad att hålla sig inuti utan möjlighet att gå ut var lite "scary" men det gick förvånansvärt bra med tanke på minnet av skräcken 7 år tillbaka i tiden. Särskilt de där med pontoner de hissar upp hela skutan med så man inte ens ser framåt, då gick det tankar i knoppen igen.........
Lite mer ouzo någon mer gång tror jag, va ??

Det var den hjälpen du fick av mig..........NEJ JAGA MIG INTE !!!!!!
Hasse