Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
I den frågan; ja absolut 
Fat nog kan ett glas retsina vara gott. Det smälter ofta bra ihop i munnen med grekisk kryddning tycker jag.
|
Hmmm. Har alltid haft svårt med retsina och kan nog tyvärr inte ens lära mig dricka det! Ett vin som är ganska lätt att hitta även i Sverige på systemet är Amethystos. En kypare påstod att detta vin skall göra att man blir mer kärleksfull

. Gott är det ialla fall! Då tänker jag på det röda. Är man i Danmark har jag ibland lyckats hitta Rapsani som även det är gott. Vi har privatimporterat Hatzchimichalis men det blev ganska dyrt. Dock har det för mig och mina vänner blivit något av ett kultvin och då var det värt det! På den grekiska restauranten Zorba i Varberg finns det på vinlistan! Dem har för övrigt mycket god mat så har ni vägarna förbi så...
Bl.a har dem meze för några hundralappar och då ingår alla rätter på deras meny! Kanongott men se till att vara hungrig när du börjar äta!
Nej nu bytte jag nog ämne....
Jag tar gärna emot alla tips som finns ang grekiska viner. Mycket roligt ämne! Tack för tipset om föregående tråd. Intressant diskussion!
Pia