Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-02, 16:44
pianilss pianilss är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Vägarna på västra Milos

Vi bor alltid i Adamas och så även i år. Åkte vägen förbi flygplatsen, campingstranden (achivadomlimni) och vidare mot Agia marina. Därefter mot Ralaki (tror jag) och så följde vi bara de små skyltarna mot Triades. De är 3 stränder som ligger tillsammans och är ganska folktomma vilket vi tycker är skönt. Det var en mycket liten väg dit och sista biten tog nog 35 minuter bara den med mycket skumpande men vi åkte med en liten Hundai med många skador på. Dem dokumenterade vi noggrannt med digitalkameran ifall ngn skulle få för sig att det var vi som gjort detta. Ett bra tips!
Fick även tips om stranden Empourio men dit hann vi aldrig.
Jag och även resten av familjen älskar dock mest stranden Firiplaka. Det finns ingen vackrare i Grekland tror jag......Ingen buss går dit men hyr man bil är det busenkelt eller så åker man taxi och avtalar tid med taxin för hämtning. Gå även ned till Tsigrado om ni har starka ben. Det är en helvetisk klättring i år men det går! Gå åtminstone dit från Firiplaka och titta på utsikten! Och naturligtvis paradstranden Paleochora! Så vacker! Och vilket vatten! Missa inte heller Papafragas (buss går dit) eller "hålet" som vi kallar det. Häftigt ställe där man kan simma in i nästa grotta! Och är ni i Adamas så ät på To Spitiko som ligger en bit från hamnen precis bredvid hotell Tilemachos. Snett emot stora supermarketen (inte den vid busshållplatsen - det finns en till) .Fantastisk mat och urtrevlig personal!
Svara med citat