Sv: Makrigialos
Hallo
Nyss hemkommen från Makrigialos. Vi bodde på Minos. Lägenheten var liten men fungerade. Stränderna rena och härliga, stranden nedanför Minos hade en trevlig strandkiosk med goda hamburgare och mackor, trevligt bemötande dessutom. På kvällarna promenerade vi ner mot hamnen, åt flera gge på ett ställe som heter Petra Bay, enormt trevlig personal och god mat förstås, kan rekommenderas. Åkte över till Chrissy Island en dag, inte alls lika trevlig personal på strandrestaurangen, stressade och så inte alls ut att trivas med sitt yrke. Till sist kan man också gå åt andra hållet, genom byn och sen följa markeringarna ner till höger mot en taverna som heter Diakysses, tror jag. Där jobbade troligtvis greklands mest stressade servitör, han sprang mellan borden och svetten lackade, inte ett leende eller glad min där inte, inte speciellt god mat heller men en fantastisk utsikt...
Två veckor i Makrigialos är max, då har man utforskat stället, jag kan klart rekommendera detta för dem som vill få två veckors SEMESTER, och för barnen var det perfekt.....
|