Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-27, 22:44
Periyalis avatar
Periyali Periyali är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Peloponnesos brinner - Sammanslagen tråd

Vi sommarbor i Koroni, första gången nu i somras och så händer detta. Två allvarliga bränder under den månad vi är där, inom synhåll, och så nu detta fruktansvärda. Vi blir självklart glada att vi inte drabbas av sjäva elden, men de människor som förtvivlar över förlorade livsverk, jag lider med dem. Det är ju samma människor man mött och pratat med på gatorna isomras och som bjöd så frikostigt som nu drabbas. Jag vill åka ner om så bara för att sörja med dem jag lärt känna.

Något om förklaringarna:
- För att få byggbar masrk: Lagstifta om att återställa marken i ursprungligt skick!
- För politiska beskyllningar: Låt folket avgöra vad de lägger skulden i valet som kommer.
- Självantändningar: Jag tror och hoppas att det är den största delen, där måste grekerna närma sig europeerna när det gäller nedskräpning och rökning.
- Pyromanerna: Det finns inget annat än rejäla straff och skadestånd.
- EU: Hur kan man vara så sena? svenska räddningsverket skickar en helikopter som ska vara framme på onsdag, vertolhelikoptrarna var ttrasiga alla fyra och räddningsverket ska tillsätta en utredning. Det är så man skämns över att vara svensk ...
Svara med citat