Sv: Reslusten borta..
Dom här är verkligen svåra saker! Man kan dock förstå att familjer som kanske reser sällan och sparar pengar för sin länge väntade resa, hoppas dock att ha en fin fredful semester utan fruktan, särskilt nuförtiden när det har hänt jordbävningar, bränder osv så ofta. Jag däremot har rest överallt i Grekland under tjugo år och känner nu verkligen stor sorg och förtvivlan för greker och ville genast fara dit för att hjälpa, MEN som en äldre pensionär kunde jag nog göra just ingenting på dessa dagar, det förstår jag bra! Men visst efter en liten tid när situationen blir bättre, (på Peloponnesos och Evia tar det nu visst en lång tid) vill jag förstås resa till mitt kära Grekland med alla sina för- och nackdelar. Hoppas att folk där kan ge varandra stöd i denna smärtsamma situation. Alla behöver hopp för framtiden och ekonomiska förutsättningar för att återbygga sitt liv. Men jag tycker att det är bra att kunna diskutera här på forumet och berätta om sina känslor och särskilt höra dem som bor där och vet hur det verkligen känns nu.
Eija
|