Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Tror att den bästa lösningen är en kompromiss där var och en kan göra det han/hon har mest intresse i. Frågan kan ju även gälla VAR i Grekland man vill vistas, VAD man vill uppleva och NÄR man anser det vara bästa perioden på året att åka dit.
//Zanét
|
När det gäller mig och sambon är det snarare detta som Zanét tar upp som är ett problem. Eller problem och problem, det kring detta område diskussionerna eventuellt hamnar.. men det är bara smågrejer som tex:
JAG är fartfylld och klarar inte av att ligga stilla på stranden en hel dag, medan HAN kan ligga hur länge som helst. (Lösning: Jag går på promenader längs stranden och upp i byarna - ibland får jag sällskap

)
JAG vill gå upp tidigt på morgonen, besöka bagerier och titta på vattnet. HAN sover gärna länge... (Lösning: Jag går själv. Underbart. Så får jag frukostsällskap på balkongen sedan.)
Ofta är vi också överens; båda vill mysa på balkongen på kvällarna med kortspel och nån god dryck, båda vill äta så sent som möjligt (det ska ju vara mörkt!) och båda vill se annat än stranden. Att jag då vill se små byar i bergen och inte vill se just det, det är en annan sak. Man måste kompromissa så båda blir så nöjda som möjligt...
Huvudsaken är ju att vi får komma till värmen och njuta på tu man hand