Sv: tillbaka från Naxos, amorgos, konfounissi
Efter att ha läst så positivt om Acropolis View och sett på kartan var ungefär det ligger i Aten, så undrar jag varför du inte var nöjd med läget? Tycker det ser ut att ligga både lugnt, men också centralt - är det fel?[/quote]
Hej Marianne!
Jo, det låg väl bra, men jag hade tung ryggsäck och trötta barn. Vi tyckte det låg lite långt från tunnelbanan (bortskämda som vi var). Vi fick även ett rum mot gatan och trafiken hördes sent på natten och hotellet var VÄLDIGT lyhört. Vi hörde varenda spolning...! Och vi fick betala 105 euro för tre personer (två barn). Det tyckte jag var mastigt för ett halvdant hotell. Men, men storstäder är ju sådana. Nästa gång skippar vi nog Aten och åker direkt till öarna. Och jo vi skulle börjat med Naxos, men jag var rädd för höststormar oxå ville jag att barnen skulle få garanterat fina stränder. Nu måste jag sluta för jag håller på att laga Beef Stifado (enl recept jag hittat på internet) det luktar i alla fall likadant, och jag har även köpt stora Heineken på ICA. Den enda alkohol jag fick hem var en liten flaska kitron från Naxos. Men våra ryggor var tunga av sten, sand och snäckor.... Nästa gång lämnar jag ryggan och tar en bra dragresväska i stället. Det skulle varit mycket lättare för mig. /Lenan
|