Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-24, 20:29
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemblåst igen

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Allt är nära i Katapola och det tar bara ett par minuter att promenera in till "centrum" från Elini Rooms.
Eva
För dej alltså! För sådana personer som Chris, jag själv, (och kanske flera?), som har nedsatt rörelseförmåga tillika varierande smärttillstånd då vi går, tar promenaden troligtvis längre tid. Alltså; hur LÅNGT är det??
Jag träffade Chris flera ggr under förra årets luff och vi samtalade just om de här frågorna.
- Jag vill ha en sträcka angiven i LÄNGDMÅTT, gärna inkl. detaljer som t.ex.; "liten backe men ej brant", "brant backe c:a 50m lång", "åsnetrappa m max 15 trappsteg", "brant trappa m höga trappsteg m max 20 trappsteg" o.s.v.. Får jag den informationen så kan jag själv avgöra om jag klarar av den promenaden utan att behöva ta till smärtstillande efteråt. Jag, och ENDAST jag själv kan avgöra vad jag klarar av just den dagen eftersom smärttillståndet ÄR olika från dag till dag och, många gånger, dessutom skiftar under dagen.
Att vistas i Greklands värme och sol samt kunna träna i havet är helt underbart Det är egentligen då, och endast då, som jag upplever nära nog smärtfrihet. För att kunna uppleva det, och ha chansen att besöka "nya" platser, är detaljerad information jätteviktig. De grekiska uttrycken; "det tar bara några minuter", " det är inte så långt", " det är bara några trappsteg", eller, "man går dit på 15 min.", är för mej totalt värdelös information.
Alltså Eva; en gång till tack! Du är ju också en person som träffat mej och känner till mitt dilemma. Även jag har Amorgos på önskelistan men åkte inte dit i år heller, delvis eftersom maken jobbar och inte kunde komma med i år heller , delvis p.g.a. osäkerhet om jag skulle klara mej själv. (Vis av erfarenheten från Sikinos och Floras Rooms förra året)
Men NÄSTA ÅR, hoppas vi

//Birgitta, kom hem i onsdags kväll
Svara med citat