En lång tur i svamskogen (med dåligt resultat) som gav tillfälle till funderingar.
Ink - jag kom fram till att jag inte är trött på Grekland. Puuuh
Att inte känslan för Amorgos infann sig beror på att jag tycker det var för anpassat. Visst kan man välja bort restauranger mm som enbart inriktar sig på turistsäsongen men känslan av anpassning fanns där. Det finns redan charter dit (tyska och holländska tror jag) och snart kommer väl tydligen Apollo. På vår vandring upp till Chora från Katapola kom vi ikapp ett vandringssällskap på ca 25 personer. Vi gick sedan hack-i-häl på varandra och det förtar känslan av att vara på en liten ö.
Det som också förtog känslan var den "bruna slangen". Näst sista dagen på Amorgos tog vi en promenad längs bukten där man går förbi Eleni och fortsätter ut mot inloppet. Ju längre ut vi kom desto mer luktade det avlopp. Där vägen tog slut mynnade byns avloppsslang ut och det var ingen trevlig syn.

Nu tror jag inte att "innehållet i slangen" kommer ända in till stranden men med den vetskapen ville inte vi bada mer nedanför Eleni. I bland upptäcker man saker man hellre skulle vilja vara utan!
Klostret, Agia Anna, maten och våra mopedturer var däremot underbara.