Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-08, 23:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtluffa med familjen!

Hej och välkommen till Kalimera!

September är en jättebra månad att båtluffa. Det är varmt i luften och vattnet, men inte så hett som mitt i sommaren. De stora turistströmmarna är över och det är lugnare överallt. Och billigare.

På de flesta öar möts ni i hamnen av rumsuthyrare. Prata med dem, hör vad de har och vad det kostar, pruta lite och följ med och titta, men bestäm er inte förrän ni har sett rummet och är nöjda.

Det är länge sedan jag reste med hela familjen så jag har inte priserna på större rum riktigt klart för mig, men jag gissar att ett enkelt men rent och funktionellt rum med pentry för fem personer i ett mindre hotell eller pensionat bör ni kunna få för runt 40-50 euro, beroende på läge och standard (och hur länge ni stannar) i september.

Sedan VAR ni ska åka, den roligaste frågan Ni har flera möjligheter. Flyg till och från Santorini och luff i Kykladerna är mycket vanligt. Där finns många öar med olika karaktär att välja mellan och det är korta resor mellan alla.

Flyg till/från Samos och luff i öarna däromkring är också ett bra alternativ. Kos och Rhodos är också vanliga utgångsöar, samt flyg till Skiathos och luff i Sporaderna. Lugna platser finns det överallt och även platser med lite mer puls om man känner för det.

Lycka till med planerandet och med resan!

Senast redigerad av Elisabet den 2007-10-08 klockan 23:46.
Svara med citat