Citat:
Ursprungligen postat av anneli56
Det där att Apollo besöker sina resmål tvivlar jag på !!
|
Då bör du nog fundera ett varv till...
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Klart att de besöker resmålen. Inte minst hotellen som de väljer ut för sina program.
|
Naturligtvis. Det ska förhandlas pris och skrivas avtal. Dessutom
måste alla researrangörer kontrollera de hotell som kontrakteras. Det är en lång lista med saker som skall gås igenom. Bl a så ska man kolla höjden och säkerheten på balkongräcken för att småbarn inte ska kunna ramla ut! Det finns charterhotell som tvingats bygga om balkongerna för att få kontakt... Så att de varit där är obestridligt!
Citat:
Att sen reseledarna ofta är okunniga om resmålet de jobbar på stämmer med min ytterst begränsade erfarenhet av reseledare också.
|
Och det är en helt annan historia. Jag betvivlar starkt att det är reseledarna som är där och förhandlar med hotellen från början. Att dessa ungdomar sedan är i stort sett okunniga om resmålet och service ö h t får man ju ta upp på plats eller med arrangören centralt.
Citat:
Ursprungligen postat av anneli56
Tycker vi som resenärer att det räcker att dom har en gång besökt hotellet
|
Det bestämmer du själv! Är du inte nöjd kan du klaga på plats eller när du kommit hem. Det ultimata är ju att du väljer en annan arrangör för framtida resor. En som du hoppas och tror har bättre service och kunskap! Du som kund väljer med "fötterna". Dvs du kan gå till nästa leverantör. Och att se ryggtavlan på en missnöjd kund är det värsta som finns för den som säljer en produkt eller tjänst.
Samtidigt finns det en plånbok med i sammanhanget. Men det är en gammal sanning att man kan inte få högsta kvalitet till lägsta pris. Det bara är så... Men det är vi som kunder som bestämmer var ribban ska ligga!
Naturligtvis har Apollo varit på Amorgos och rekat och skrivit avtal med hotell. Lika mycket naturligtvis har de också läst här på Kalimera. Det skulle vara gravt tjänstefel hos samtliga researrangörer att inte göra det!
Och det finns bara så många superlativer. Så om Apollos beskrivning av Amorgos påminner om Jannes så kan det ju vara en tillfällighet. Eller så är det inspirerat, eller snudd på plagierat, av Janne. Eller så är det så att det inte finns så många olika sätt att uttrycka sig när man vill beskriva hur fantastiska Grekiska öar är...
Peter