Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-18, 19:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paris vid nyår...

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Vad är det du säger...

Eiffeltornet tycker jag man ska åka upp i. Det är bara känslan av att ha varit uppe som är så härlig... Följer med resten av livet... Men nästa gång åker jag inte upp... nej, lite för lång kö, och tid tar det... nåt att tänka på...
Lissi: Nya triumfbågen?? Vad är det??

Jag menar att den tid det tar att stå i kö är inte värt mödan när man sen kommer upp....
Att se Paris från nya Triumfbågen. som ligger helt i "inje" med den gamla , i rak linje från Champs Ellyssée är minst lika fint...Att sen åka upp i Tour Montparnasse, som (förr i alla fall) var Paris högsta punkt och DÄRIFRÅN se Paris från ovan är mycket mer värt tid och pengar...(tycker JAG, det är ju så personligt....)..
Jag har varit i Paris fyra gånger och alltid på sommaren, så att åka över nyår är säkert en helt annan upplevelse...och den ser vi fram emot...
..glömde för övrigt att nämna Ile de Cité....en jättehärlig del av Paris...med Notre Dame helt nära....Två av mina härligaste matupplevelser har jag haft där..."Le vache quil rit"..(säkert felstavat, min franska är ganska dammig..Kon som skrattade....En helt underbar restaurang som fanns 1990 och -91 i alla fall...Samt en restaurang som låg nästan granne, där man själv lagade förrätten... Man fick hela bordet fullt med div grönsaker som man skulle fixa sin egen förrätt av...Helt suveränt kul!!! Samt en underbar trubadur som förgyllde kvällen Där var jag 2001 men har glömt namnet...)

Lissi
Svara med citat