Sv: Apollo läser Kalimera?
Jag har alltid varit otroligt nöjd med de charterresor som jag gjort med Vingresor. Alltid bästa tänkbara rum och det mesta har fungerat fint. Visst beskrivningarna av aktiviteterna på hotellet i Pipa lämnade en del övrigt att önska. Nästan alla utflykter blev inställda pga trasiga båtar, få deltagare etc. Dock blev jag vid två tillfällen väldigt irriterade på att guiderna inte lyckades hitta mig för att meddela att en utflykt ställts in trots att jag var inom hotellområdet. Förstår att sånt händer och att kompetensen inte alltid är på topp kompensation fick jag dock i efterhand. Vad som däremot är svårt att acceptera är att arrangören inte kan lägga ner mer energi på att få till bra utflykter i ett område där turisterna exempelvis avråds från bilhyra på egen hand.
Helst fixar jag mina egna resor, bokar hotell utflykter etc på egen hand där det finns ett utbud med engelsktalande guider. Gick runt i Manaus en hel dag vid min första Brasilienresa innan jag valde guideföretag för djungelturen. Läste omdömmen på internet och pratade direkt med företagen. Det företag som jag valde Gero Tours visade sig vara helt fantastiska och jag ångrade inte mitt val en enda minut.
Det här blev ett långt inlägg utfirån tankar jag fick utifrån hur vi väljer vårt resande arrangör etc. Apollo har jag också bara bra erfarenheter av, har dock gjort få paketresor med den arrangören. Grekland är så bekant för mig efter mer än 25 års resande till landet och en kultur som känns väldigt bekant. För att resa dit krävs inga stora förberedelser som en resa till Asien eller Sydamerika kräver.
Eva
|