Citat:
Ursprungligen postat av Malina
Alltså, jag är inte överdrivet förtjust i A.Schulman,men just här tycker jag han har bra åsikter.
För mig handlar det inte så mycket om hur offentlig man blir-och därmed ev.utnyttjad i reklamsammanhang eller så,för det blir man ju ändå i det samhälle vi har skapat...
(Storebror är med oss ända in i graven och det räcker snart inte med det).
Det jag tycker verkar så själsdött och trist är själva sättet att umgås på.
Blogga mig hit och dit,chatta bla bla,sms,mms HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!
Fast Kalimera är ju kul...
|
Om man tycker FB är roligt, intressant, givande eller annat positivit, eller om man tycker det är tråkigt, barnsligt, destruktivt eller annat negativt är ju helt och hållet upp till var och en. Det skulle aldrig falla mig in att diskutera den saken.
Inte heller diskuterar jag om det finns fördelar och nackdelar med olika sätt att kommunicera och umgås, för det ser jag som alldeles självklart.
Aldrig någonsin skulle jag kalla andra människors sätt att umgås eller fördriva tiden för själsdöda, även om det inte alls är sätt som passar mig.
Slutligen skulle jag inte ha några åsikter om hur en viss sajt är, om jag inte hade provat den.
Jag håller med dig om att kalimera är kul, men jag vet också flera kalimeraner som nästan inte bryr sig om kalimera längre eftersom de tycker FB är mycket mer kul och inte har lust att lägga tid på flera sajter.
Och vad gäller Schulman så ligger det nära till hands att tro att hans åsikter bottnar i att han får för lite uppmärksamhet på facebook. Där kan han håna gud och hela världen utan att någon bryr sig och då blir ju glädjen för honom väldigt liten.