Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-23, 11:01
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rekordtidig bokning

Jag vet inte om någon kännt sig trampad på tårna, Eva, hoppas inte det.
Jag gjorde i alla fall inte det! Men nu känner jag att jag måste precisera mitt inlägg.
Jag önskade inte att gå på personangrepp, så jag undvek att citera inlägget som var orsak till att jag konstaterade, att allt är bra, inget är bäst!

Nu vill jag ändå citera den meningen, som jag reagerade mest emot: Jeg synes det virker som om mange bare virkelig lever de 2 - 3 - 4 ukene de er i Hellas, og at de bruker resten av året på å lengte etter neste tur.”
Men det fanns fler åsikter i det inlägget, som jag tyckte var nedlåtande mod de som (av olika anledningar) beställer sin resa i god tid. Därför skrev jag att vi alla lever under olika villkår och att inget är bättre än något annat – och att jag bestämt inte tror att någon bara känner att de lever de veckorna de är i Grekland! Som någon skrev, det är ett greklandsforum, och det är just den biten av våra liv som är så framträdande här, även om resten av våra liv fyller så oändligt mycket mer!!!

Jag tycker det är härligt, för alla de som har möjlighet att beställa sena resor när det passar. Men jag kan se fördelarna med att beställa tidigt också.

Marianne – som ibland bokar tidigt, ibland sent och ibland mitt emellan

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Tycker uppriktigt synd om er som bor längre söderut där det mest är regn och rusk om vintern.Eva
Nämen, inte ska du tycka synd om oss som bor lite längre söderut, Eva! Många av oss har t.o.m. själv valt att bo på en plats med lite kortare vinter än ni har längre norrut. Det är verkligen inte regn och rusk hela vintern här längre söderut. Varken i Skåne eller här i DK där jag bor. Igår la jag de sista lökarna i jorden och njöt en härlig mild luft, en helt vindstilla dag med massor av frisk luft både i trädgården och i skogen med behagliga c:a 10 plusgrader!

Men om både norrlänningar, stockholmare, göteborgare, "vi skåningar" och alla andra skandinaver längtar efter det grekiska ljuset, så har jag personligen full förståelse för det!

Trevlig resa till Gran Kanaria, Eva!
Svara med citat