Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-14, 11:37
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Grottorna i Kefala

Igar skulle vi ha gatt till Kefala, men det blev en annan tur som jag starkt rekommenderar for er som gillar att traska i berg. Vi tog oss till Argos via ett lastbilsflak, for busschaufforerna strejkar pa sondagar. Andra kom per personbil eller moppe, och slutligen var vi 63 personer, imponerande. Vadret var fantastiskt, svalt och soligt. Vi gick upp till kyrkan Agios Konstantinos och sen ner genom en ravin till klostret Agia Triada, nere vid havet, dar nunnorna visste att det kom besok, dom hade nog bakat i flera dar. Fenomenal utsikt, inte alltfor jobbig tur i det svala vadret. Tillbakavagen kandes konstigt nog lattare,for man ser var man satter fotterna nar man gar uppat, och kan undvika rullande stenar. Aterigen fick vi lift ner till Pothia. En skon dusch och rena klader, sen drog jag till Telendos och Chochlaka dar min man och en kompis fiskade. Otroligt mycket sopor pa stranden, lokalborna ska borja stada snart sa att det blir fint tills ni kommer! Idag ar jag rosig om kinderna...
Svara med citat