Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-15, 21:21
woldli woldli är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Traxx Resebyrå.

Jeg reiste med Traxx Travel til Kroatia i fjor sommer (da het selskapet World Travellers og fikk mye negativ fokus i media her i Norge), og vil advare andre om å tenke seg om to ganger før man bestiller en reise med de. Jeg lot meg lokke av en mye billigere pris enn hva de andre turoperatørene kunne tilby, men var skeptisk - med god grunn:

Midt i høysesongen gikk flyet deres i stykker og jeg kunne lese i avisene at det rådet totalt kaos på destinasjonene deres, f.eks måtte reisende plutselig hjem i et ekstrafly flere dager før opprinnelig hjemreisedato. Ikke alle rakk å få beskjed, og flere ble sittende igjen uten noe informasjon.

Jeg sendte en mengde mail og ringte flere ganger om dagen en stund før jeg fikk svar. Da benektet de at det var noe problem, og reisen min skulle gå som planlagt. Dette slo jeg meg ikke til ro med etter alt jeg hadde lest, og fem dager før min avreise innrømmet de at den hadde blitt flyttet en dag fram og at jeg ville få et brev ang. dette.

På flyplassen var et bare rot med innsjekking/boarding, og det viste seg at de hadde leid inn et gammelt fly fra Dubrovnik Airlines (tror jeg det het?).

Bostedet på plass er et kapittel for seg selv, og standarden som ut i fra katalogen var tre stjerner tilsvarte absolutt ikke forventningene. Det ble blant annet ikke gjort rent, kastet søppel, byttet sengetøy eller håndkler på en uke. Det var lite hjelp å få på destinasjonen, for de hadde kun en reiseleder i hele Makarska-området og hun gjorde så godt hun kunne stakkars.

Dessverre ble jeg også skuffet over selve Makarska etter skyhøye forventinger, men det var jo faktisk ikke World Traveller/Traxx Travel sin skyld. Slutten av juli måned er nok helt feil periode å dra dit på (for min del), og jeg måtte slite hver dag med å finne en ledig solseng på strendene samt gå som sill i tønne inn til sentrum på kveldene.

Jeg har aldri gledet meg så mye til å reise hjem fra ferie som jeg gjorde da denne uken var over, men i det vi nærmet oss flyplassen etter to timers kjøring fikk vi beskjed om at flyet var forsinket tre timer - som ble til 4,5 time før vi endelig kunne ta av. På flyplassen kom jeg i snakk med flere andre reisende, og ingen av de var fornøyd med selskapet. På grunnlag av dette tror jeg at det ikke bare var jeg og mitt reisefølge som hadde vært uheldige, men det var en generelt dårlig stemning og vi hørte mye negativt om denne turoperatøren mens vi ventet.

Håper dette kan være til hjelp.
Svara med citat