Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-06, 11:42
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Charter bäst med Apollo, Fritidsresor eller Wing?

En nackdel som vi råkade ut för när vi bokade själv - hotellet hade kontrakt med flera olika charterbolag och de var tvungna att ställa upp med x antal rum när charterbolagen så ville. Vilket innebar att vi som hade bokat hemifrån, direkt, genom att ringa till hotellet fick finna oss i att våra rum var upptagna av chartergäster när vi dök upp mitt natten. Vi fick såklart rum - i hotellet brevid, under markplan. Ett rum (ej 2-rumslägenhet som vi hade bokat), trasig dusch, fruktansvärda rostiga resesängar åt barnen och dessutom så brakade min säng ihop mitt i natten, jag föll rakt ner i golvet!

Där fick vi bo i två nätter och humöret var inte på topp. När chartergästerna hade åkt från hotellet vi hade bokat i, så flyttades vi till vår lägenhet som var toppen!

Jag har inte råkat ut för något sädant är jag har åkt charter. Då vet man vad man bokar och betalar. Charterbolaget finns där som en säkerhet.

Detta var säkert ett undantag, men i år väljer jag charter. Och nej, jag ligger inte vid poolen i 2 veckor och jag kan ta buss och åka taxi, tom gå själv. Vi äter inte på hotellet (aldrig All Inclusive!), väljer inte heller stora anläggningar med barnklubbar och underhållning.

Att anlita charter påverkar inte min semester på plats, utan charter är vald enbart som en försäkring mot hotellägarens nycker.
Svara med citat