Sv: Charter bäst med Apollo, Fritidsresor eller Wing?
Det finns ingen anledning att tycka att något sätt att resa är finare eller bättre än nå¨got annat. Huvudsaken är att man själv är nöjd med sitt sätt. Vi har rest mycket både på "egen hand" och med charter. Även om det hade sin charm att bo på små, ibland sunkiga, hotell när man luffade runt så har vi med ålderns rätt åkt mera charter på senare år på lite bättre hotell, men ligger aldrig dagarna i ända vid hotellets pool utan gör egna utflykter. Vi har åkt med alla de stora reseföretagen Ving, Apollo, Fritidsresor och Solresor, dock inte bara till Grekland. Min uppfattning är att när det gäller själva resan så spelar det inte någon roll vilket bolag man åker med utan det är bara att välja vart man vill åka och hur man vill bo. Däremot utnyttjar vi aldrig resebolagens "service" i form av träffar och utflykter, så där kan jag inte uttala mig.
Det verkar som om flera tycker att Fritidsresor är billigast, vilket är tvärtemot min uppfattning. Jag har alltid uppfattat dom som dyrast. Det finns resmål där Apollo och Fritidsresor har samma hotell och då är Apollo billigare. Även Solresor är ofta rätt dyra, men verkar satsa på lite "finare" hotell.
Vill man bo enkelt och billigt verkar det bara vara Apollo och Airtours som har såna hotell numera, Vill man bo lite bättre så får man jämföra vad man får för pengarna hos de olika bolagen.
Sten-Åke
|