Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-11, 10:54
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Flytta till Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Agda Visa inlägg
När jag flyttade hit så var det för att känna på att bo i Grekland (eller utomlands) "på riktigt". Inga svenskkolonier för mig eller umgänge (intensivt) med tyskar, engeslmän mfl.
Det er jeg absolutt enig i! Jeg har tre norske venner her (alle de tre norske som bor her i distriktet utenom meg) og en finsk, men er mer sammen med greske venner enn sammen med dem. Ikke fordi de ikke er utmerkede mennesker, for det er de, men fordi jeg ikke orker kolonisering eller hva man skal kalle det.

Citat:
Ursprungligen postat av Agda Visa inlägg
Vitsen med att flytta utomlands är väl att komma ifrån ens hemland så mycket som möjligt och anpassa sig till det nya hemlandet!? det är ju det som är utvecklande och stimmulerande!
Så absolutt enig i det også. Jeg har langt igjen før jeg "forstår" Hellas, om man i hele tatt kan det når man kommer til et nytt land i voksen alder, men hver dag lærer jeg noe nytt, og hver dag settes mine egne meninger og oppfatninger på prøve. Og jeg elsker det! Selvsagt byr det på utfordringer, men utfordringer av den positive sorten. Og ikke bare lærer jeg mye om meg selv og utvikler meg som menneske, men ser Norge med nye øyne, både i positiv og negativ forstand. Alle som har mulighet til det burde leve i et fremmed land et år og omgås menneskene der, livets skole blir sjelden bedre enn det.
Svara med citat