Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-15, 15:28
ninnis67 ninnis67 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Korfu - Apollo Smile /Första resan tillsammans

Jag var på Corfu förra året 2007 i september.(med man och två barn,11 och 12 år,brorsan och hans tjej och min mamma på 60 år,vi firade 40 års,60 års och 25 års födelsedagar)Vi åkte med Apollo,dock inte nån smile-resa.Vi bodde i Agios Georgios South på västkusten(ligger en ort som heter detsamma men mer norrut på västkusten)
Själva orten var inget vidare,men vi hyrde moppar och körde runt i stort sett hela ön.(fick t om med mamma på 60 år bak på moppen under protest,efteråt var hon mycket tacksam för att vi övertalade henne,hon hade aldrig fått se så mycket annars)Jag kan varmt rekommendera det.Vi begav oss iväg med karta och ryggsäck med badkläder,cyklop m.m tidigt på morgonen och åt frukost längs vägen.Jättemysigt!!Vill tala om att det är MYCKET branta backar i bergen.
Gå inte på att hyra 4-hjulingarna som finns att hyra.Både jobbiga att köra och att åka med som passagerare.
Jag älskade verkligen Corfu för att den är så grön,trots att vi var där sent på säsongen.Ett mycket varierande landskap.Jag tycker att västkusten är klart vackrast.Tyvärr hann vi inte med att se den norra delen av ön,som jag har hört ska vara speciell.
Kerkyra(huvudstan)ska ni absolut besöka med sina gränder och mysiga butiker.
Jag kommer att återvända igen så fort jag kan.
Ha en riktigt mysig semester
Svara med citat