Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-16, 11:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nyfödd.......

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg

Eva; det är ovanligt med barn som vill bada i 25-gradigt vatten. Det är väldigt kallt för deras småkroppar som fort kan bli nedkylda. Undantag finns, min dotter gillade också kallt vatten precis som ditt barnbarn, men båda pojkarna tyckte det var på tok för kallt. I babybadbassänger har man aldrig lägre än 32 grader, vilket är den rekommenderade lägsta vattentemperaturen för babisar.
Det var lufttemp som var 25 grader sen badade den lilla rackaren en stund i den icke uppvärma poolen på vårt hotell. Gissar att den höll högst 22 grader. Han var varm även efter badet. Hur varm poolen var på Cordial där vi badade längre stunder vet jag inte. Den var uppvärmd till 26-28 kanske. Kändes skönt. Många små låg i vattnet där. Jag vet att små oftast inte gillar kallbad och den här killen har gått på babysim några månader där det är mycket varmare. Längtan efter bad kanske var så stor att han struntade i poolens temperatur. Beträffande lufttemp tror jag 25 är bra för barn under ett år. Temp på 30 och däröver är för varmt för de minsta.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-02-16 klockan 11:41.
Svara med citat