Sv: Korintkanalen
Jag tror inte järnvägen är i bruk just nu....Mellan Isthmia och Nafplio, (rätta mig om jag har fel Merete), så renoveras smalspåret för att järnvägen ska komma igång igen...Vi såg att det var STOR skillnad nu mot för ett år sen så det är på gång!! Det vore kul med en smalspårstur någon gång.
Majsan: Jag skulle rekommendera att ta en tidig buss från Aten mot Nafplio t ex kl 8 eller 9.30. Stanna mellan 2 bussar i Isthmia och se kanalen och åk sedan till Nafplio...Det är en så fin stad och det är lugnt denna tid på året....De tre senaste gångerna vi varit i Aten har vi varit där....Jag (eller helt säkert Merete=Admirala), kan ge tips på matställen , busstider etc.
A propå Adonis så är vi HELNÖJDA med vår vecka där....men nu var ju priset 55 euro/natt. Det enda negativa i min synvinkel är att frukosten är så "söt"..Vitt bröd, marmelad, mjukost, skorpor, sockerkaka, apelsinsaft, flingor av cornflakestyp samt mjölk...så kaffe eller té...Men att sitta (kanske rent av ute), och äta frukosten med Akropolis framför ögonen är ju ett stort +....och som sagt, personalen är jättemysig och de gillar Kalimeragäster stort!
HA en fin tur..
Lissi
|