Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-07, 19:54
lejdy_dis avatar
lejdy_di lejdy_di är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Är Parga rätt ställe för oss?

Jag har varit i Parga sedan 2006, och även om det är ganska litet så är det så charmigt.
Jag bodde på Kos 2005 och även om det var mycket turister under sommaren så blev det inte personligt som det är i Parga. Har varit till Samos också, och Kreta, men Parga är ett av de mysigaste ställen.
Bra mat, trevlig personal på de flesta restauranger och barer,helt okej stränder. Valtos beach är väl den mest omtalade stranden, ligger på andra sidan Parga, bakom ett berg, men tar ca 10 15 minuter att gå dit. Annars går det taxibåtar varje heltimme dit och tillbaka.

Det finns en bra restaurang alldeles vid stranden i Parga, som heter Villa Rosa. De har också hotell/lägenheter. Jag har hört att de ska vara bra, och inte längt därifrån ligger ett annat hotell som heter Coralli om jag inte minns fel. Det är väldigt fint hotell, med havsutsikt och ca 30 m till stranden i Parga (Parga Beach).

Även om det är litet så finns det många tavernor, barer och även ett par nattklubbar, allt av intresse för alla. Fin utsikt i hamnen, relativt lugnt, och den stora vägen ligger en bit från hamnen, så du riskerar inte att bli överkörd när du spatserar där.

Hälsningar Diana, Parga
Svara med citat