Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-18, 05:23
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: dec 2007
Standard Sv: bostadsförmedlare

Du kommer ikke forbi at formedlaren legger på 15 - 25 %!!
Det vet de som har noe bra å hyra ut, de vil forsøke å undvike formedlaren!
Det er bare de dyreste tilbudene du finner hos formedlaren! Om det kom noe billig skulle han straks ha lagt på prisen! Utvalget blir deerfor meget mindre der! Annonse i lokaltidningen er tingen! I vår lokaltidning, stårt det minst 20 tilbud om dagen! Om du vil bo i Agios Nikolaos kan jeg hjelpe deg! Vi har det beste klimaet!
FRA MITT INNLEGG UNDER LEVA OG BO I GREKLAND 2007-12-09
Les hele innlegget!
Undertegnede har meteorologisk utdannelse, ikke som værmann men som flyger.
Noe som er viktig på Kreta er klimaet. Øya er stor og variasjonene i klimaet er dramatiske! Dette skyldes de mange kjempestore høye fjellkjedene. På Vestkreta har du Lefka Ori, Hvitfjell med topper på over 2000 meter. Den dominerende vindretningen er nord, dvs. at været og vinden kommer inn fra havet. Når det gjeller denne delen av Kreta hvor du finner den nest største byen, Chania er resultatet som for Bergen. Det er treffende å si at Chania har ”Bergensklima” fordi været presses oppover mot Lefka Ori som skviser regnet ut. Dette gjelder selvsagt mest om vinteren. Hele sommeren har mesteparten av Kreta pent vær, men du må også da være oppmerksom på den dominerende vindretningen. Om vinteren har vi ofte sittet ute på terrassen her i Agios Nikolaos i bare t-skjorte mens vi hører på radio at Chania har regn snø og oversvømmelser.
Flytter du deg østover til Rethymno har du ikke de store fjellene bak deg, men du har heller ikke le for nordavinden som står rett inn. Jeg har her i byen truffet norske turister som søkte tilflukt fordi de etter en hel uke i Rethymno ikke hadde kunnet bade på grunn av høye bølger. Denne vinden blir ikke bedre om vinteren ...les resten i 2007 . 12 . 09 , leva og bo i grekland...sven.kriti

Senast redigerad av sven.kriti den 2008-03-18 klockan 05:54.
Svara med citat