Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-19, 17:41
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Centralt hotell i Rom?

Hur det är med Safetybox på rummet låter jag vara osagt, minns inget iaf?
Jag förstår din oro!!!
Tyvärr är den "ofarliga" kriminaliteten väldigt utbredd i Rom
Tänker på lurendrejare, ficktjuvar och klassiska bondfångare!
Var väldigt observant och misstänk absolut något skumt om någon okänd stoppar er och vill "prata" eller om en bil stannar och undrar något.
Dom är inte farliga men deras mål är att pungslå er på pengar!

Dock har jag inte upplevt några problem med folk i turistnäringen.
Låt inte ovanstående förta känslan för er, Rom är helt underbart!Man vill gärna jämföra Rom med Paris och London men Rom har bara 2.000.000 invånare! En fantastisk storstad att promenera i. Det dyker upp spännande och mysiga piazzor hela tiden och en hel del gågator också. Man bara känner sig tvungen att sätta sig och studera folk, ta en cappucino eller ett glas vin och bara mysa för att sedan fortsätta färden vidare!

Bor du på Genio och du tar promenaden på en halv minut till piazza Navona som är en av Roms mest uppskattade platser, och sedan vidare genom gränder, gågator och piazzor under en dag så lovar jag dig att du ramlar över Fontana di Trevi, spanska trappan och otroliga Pantheon!
Jag vill till ROM!!!

PS. Jag kom just på ett jättebra sätt ang er reskassa om det inte finns safetybox!
Ta med två bankkort (fall ett skulle strula) Ta ut pengar efter hand på "minuten" som finns överallt. Pengar kan ni överföra med hjälp av telefon, data eller svenska vänner hemma om det skulle behövas!

Hehe...titta vad pappa hittade till dig på Genios hemsida:
Rooms features: [LIST][*]Air Conditioning[*]Direct Phone[*]Hair Dryer[*]Minibar[*]Safe[*]Satellite or Cable TV[*]Tv[/LIST]

Senast redigerad av ricky den 2008-03-19 klockan 17:49.
Svara med citat