Hej det låter som en kanonbra rutt.Jag har aldrig varit på Amorgos m.fl. men den ön ligger på topp 3 av ALLA öar här på Kalimera så det kan ju inte vara fel

Jag valde Milos istället för Amorgos när jag luffade förrra året. Milos är oxå helt fantastisk!
Man kan luffa med rygga och helt oplanerade öbesök eller så kan man boka hemma iväg och med en resväska. Det beror helt på vad man föredrar och hur känslig man är för rumsstandard.
Vissa öar kan det vara svårt att få rum på men jag tror inte de öarna du valt är de svåraste.Oftast står det rumsuthyrare i hamnen o väntar.Du har inga problem på Naxos t.ex. Men lite risky är det eftersom du reser i högsäsong.
Du har massor av tips på boende här på kalimera!

Ta buss eller tunnelbana från Aten till Pireus. Eller inrikesflyg(sparar tid )
Planera inte ihjäl er men ha lite extra koll på väder och vind på sista ön(ibland inställda båtar pga. blåst)så ni kommer i tid till Aten och flyget hem.Det perfekta är ju att ta flyget hem från Santorini men det är mycket dyrare.
Det är bra att ha nära till Aten på sista stället man är.Stressa inte runt om du trivs på en ö.Jag har lärt mig här på Kalimera : två veckor två öar,tre veckor tre öar.Jag tog 3 öar på 2,5 veckor förra året och det var inte ett dugg stressigt.
Du kommer ha en underbar semester